איתן בן ה-5 ששרד את התרסקות הרכבל באלפים - פקח את עיניו

לאחר הטרגדיה שהביאה למות הוריו ואחיו, הניצול היחידי מהאירוע שב להכרה, כשלצד מיטתו - דודתו ופסיכולוג • 3 החשודים שנעצרו הודו ברשלנות • ארונותיהם של חמשת ההרוגים באסון נחתו בארץ

זמן צפייה: 06:40

אסון הרכבל באיטליה: לאחר הטרגדיה שהביאה למותם של חמישה מבני משפחתו, פקח היום (רביעי) איתן בן ה-5 את עיניו לראשונה לאחר פציעתו הקשה.

לצד מיטתו, נמצאים דודתו איה ופסיכולוג שמלווה את המשפחה. "זהו שלב עדין במיוחד", הדגישו הרופאים. "יש התאוששות הדרגתית של התודעה של איתן אך עדיין דרושים לו זמן ותמיכה פסיכולוגית. אחרי שפקח את עיניו, חשוב שיימצא ליד פרצופים המוכרים לו".

בתוך כך, ארונותיהם של חמשת ההרוגים בטרגדיה נחתו בארץ לקראת הלוויה שתתקיים מחר. עמית בירן ורעייתו טל, יחד עם בנם תום בן השנתיים וסבה וסבתה של טל, יצחק וברברה כהן, יובאו למנוחת עולמים. 

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנהל אתר הרכבל נעצר: "ידע שבלם החירום לא עובד"

בכירים בגוש השינוי: "הממשלה כמעט סגורה – מחכים לבנט"

"צופה שנתניהו יביא לתבוסת ישראל": "נאום השיעולים" של נסראללה

ההרוגים באסון בהרי האלפים, עמית בירן וטל פלג-בירן עם בנם תום ואיתן, שנפצע קשה, רכבל
ההרוגים באסון בהרי האלפים, עמית בירן וטל פלג-בירן עם בנם תום ואיתן, שנפצע קשה | צילום: באדיבות המשפחה

בד בבד, שלושת החשודים אותם עצרה המשטרה האיטלקית מוקדם יותר היום, הודו שפעלו ברשלנות. לדבריהם, יום לפני התאונה הם בחרו להתעלם מהתקלה שמנעה מבלם החירום לפעול. זאת, בשל סיבות כלכליות כדי לא להשבית את פעילות הרכבל.

לדברי התביעה, השלושה ידעו כמעט חודש, מאז שהאתר נפתח מחדש לאחר שנסגר בשל מגפת הקורונה, שהקרון לא פעל על פי פרוטוקול הבטיחות ושבלם החירום לא תקין. "מתקן שלא אמור להיות בשימוש כשיש נוסעים – לא הוסר", כך לפי התביעה.

על פי הדיווחים באיטליה, בידי הרשויות תיעוד באורך 14 שניות מהתאונה שגבתה כאמור את חייהם של 14 בני אדם. הסרטון טרם פורסם, אולם בתקשורת הזרה דווח כי בתיעוד ממצלמות האבטחה ניתן לראות שהרכבל הגיע למהירות של 120 קמ"ש לפני שהכבל נקרע, וכי התקלה אירעה חמישה מטרים בלבד לפני סוף המסלול.

כזכור, ביום ראשון בערב החלו להגיע דיווחים על תאונת רכבל באיטליה שבה נהרגו 14 בני אדם. מעט מאוחר יותר, משרד החוץ התיר לפרסום כי חמישה מההרוגים הם ישראלים. הרשויות באיטליה החלו לחקור את האסון, ועד כה מצאו כי התאונה, ככל הנראה, התרחשה בשל תקלה בבלם החירום הידני. באסון נספו עמית בירן ורעייתו טל, יחד עם בנם תום בן השנתיים וסבה וסבתה של טל, יצחק וברברה כהן.