בר לב: צה"ל לא ישתתף במאבק בפשיעה במגזר הערבי

השר לביטחון הפנים אמר בפגישה עם חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסאמה סעדי, כי חוק השב"כ לא ישונה לצורך המאבק באלימות ביישובים הערבים וכי לא ייעשה שימוש במעצרים מנהליים

השר בר לב בפגישתו עם חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסאמה סעדי

השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, אמר היום (שני) בפגישה עם חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסאמה סעדי, כי צה"ל לא יהיה מעורב במאבק בפשיעה ובאלימות במגזר הערבי. כמו כן, הדגיש בר לב כי חוק השב"כ לא ישונה וכי לא ייעשה שימוש במעצרים מנהליים.

כזכור, לפני כשבוע צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית החליט על טיפול ממוקד בסוגיית אמצעי הלחימה הבלתי חוקיים, בשיתוף צה"ל ושב"כ - וספג על כך ביקורת רבה, בעיקר על  האפשרות של שילוב הצבא במהלך. ראש הממשלה נפתלי בנט אישר את תוכנית העבודה שהוצגה על ידי סגן השר לביטחון הפנים, יואב סגלוביץ', במסגרתה תתבצע עבודה מתואמת בשיתוף כלל המשרדים והגופים הרלוונטיים.

השרים סיכמו כי הטיפול יתבצע בין היתר בשיתוף המשטרה, שב"כ, המטה לביטחון לאומי, הייעוץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המדינה, רשות המיסים והרשות לאיסור הלבנת הון. בנוסף, משרד המשפטים יקדם שורת חוקים שיעניקו אמצעים נוספים לגופי האכיפה השונים, לרבות חוק עונש מינימום להחזקה וסחר בנשק.