מחדל מכבי האש: גבר בן 65 מת בשריפה שפרצה בבניין בערד

כוחות כיבוי והצלה הוזעקו לבניין מגורים בעיר, בעקבות שריפה שפרצה בקומה הרביעית, אך הסולם שהביאו איתם אפשר הגעה לקומה השנייה בלבד. רכב חדש של תחנת הכיבוי בערד, שנפתח לגובה של 29 מטרים, הגיע רק לאחר 23 דקות. "הבן אדם קיפח את החיים שלו סתם"

זמן צפייה: 02:08

גבר כבן 65 נהרג הבוקר (חמישי) בשריפה שפרצה בדירה בקומה רביעית בבניין מגורים בערד. כוחות כיבוי והצלה הגיעו לזירה במהירות, אך הסולם שהיה ברשותם אפשר הגעה לקומה השנייה בלבד ובעקבות זאת נותר בן ה-65 בדירתו הבוערת.

תחנת הכיבוי בערד מחזיקה בכבאית חדשה שנפתחת לגובה של 29 מטרים, אך היא נשלחה לאזור המלונות של ים המלח והגיעה לבניין הבוער בערד רק לאחר 23 דקות. לאחר שהגבר חולץ מהדירה הוא פונה על ידי צוותי מד"א פ לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם ננאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

ידין שטרית, עד ראייה מהאירוע, סיפר לחדשות 13: "ראיתי את הבחור עומד על החלון ועוד שנייה קופץ, בזמן כשכל הבית בוער. אמרתי לו 'חכה רגע עוד מעט תגיע הכבאית', אבל אחרי עשר דקות הוא נפל אחורה. היה פה מחדל, הבחור הזה באמת קיפח את החיים שלו סתם".

השריפה בקומה הרביעית בבניין בערד
דירתו של המנוח לאחר השריפה

חובשי רפואת חירום במד"א שמחה ציטרינבוים וישראל זיברט סיפרו: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות הכיבוי שפעלו במקום. הם הוציאו אלינו גבר כבן 30 עם כוויות קשות בגופו. מיד ביצענו בו בדיקות רפואיות. הוא היה ללא דופק וללא נשימה. העלינו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים תוך פעולות החייאה מתקדמות וממושכות".

משירותי הכיבוי וההצלה נמסר כי "צוותי כיבוי והצלה מתחנות דימונה וערד שהגיעו למקום זיהו שריפה עם לכוד בקומה הרביעית ועשן שחודר לדירות נוספות. הצוותים החלו בחלוקה לגזרות, כשצוות מבצע חדירה לדירה בכדי לאתר את הלכוד ולחלצו ובמקביל צוותים נוספים מבצעים כיבוי של השריפה וסריקה של הדירות".

מפקד האירוע, להב-משנה יהושע ימין, אמר: "מדובר באירוע מורכב של שריפה ועשן שחדר לדירות נוספות בבניין וסיכן את כלל הדיירים. במקביל לפעולות החילוץ של הלכוד, נאלצנו לפרוץ דירות נוספות ולבצע סריקות, כיבוי השריפה ושחרור עשן בדירות ובבניין. בשלב זה השגנו שליטה על האירוע ואנו מבצעים זיכוי של הדירות ואוורור של הבנייו מהעשן". חוקר שריפות מכבאות והצלה בתחנת דימונה פתח בחקירת האירוע.

במקביל, נפגע בינוני גבר בן 31 בשריפה שפרצה בקומה השנייה בבניין מגורים ברחוב ירושלים בבת ים. הוא פונה לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא סובל מכוויות בגפיים.