אלמנתו של חן שנרצח בפיגוע בת"א: "תמיד היה הראשון לחתור למגע"

יממה לאחר שנרצח בפיגוע הירי בתל אביב, בני משפחתו של חן אמיר ספדו לו. אלמנתו, ורד: "איש נפלא, בעל ואבא מדהים". אחותו סיפרה: "היה לוחם. מגיל 18 הוא ביקש לתרום את איבריו". קרניותיו ורקמותיו נתרמו ויצילו חיים. בזירת הפיגוע הונחו זרים ונרות לזכרו

זמן צפייה: 20:11

יממה לאחר שנרצח בפיגוע הירי בתל אביב, ורד, אלמנתו של סייר העירייה חן אמיר שנורה למוות על ידי המחבל סיפרה עליו היום (ראשון): "רציתי לספר על חן. איש הכי נפלא שיש, בעל מדהים, אבא מופלא לשלוש בנות, בן מקסים ואח מדהים, גיס מדהים. הוא לוחם. תמיד ידעתי שיהיה הראשון לחתור למגע ולהיות הראשון בעניינים".

"גם בכל הפיגועים הקודמים שהיו, הוא תמיד היה הראשון לחפש ולעזור", הוסיפה, "יש לו ארון ענק מלא בתעודות הוקרה, הארון קטן מלהכיל את תעודות ההערכה. תמיד היה מוכן לעזור ולתת מעצמו. הוא היה בעלי, הבעל הכי טוב שיש. כל כך אהב את הבנות שלנו והן אוהבות אותו. מקווה שנצליח לעבור את זה אני והבנות".

על ההחלטה לתרום איברים אמרה: "לא היה צריך לחשוב על זה, ברגע שמכירים את חן יודעים. לא יודעת איזה אסון הוא הציל, תרומת איברים זה הפינאלה, הטאצ׳ האחרון שלו". קרניות ורקמות של אמיר נתרמו ויושתלו בהמשך במטופלים - ובכך יצילו את חייהם של כ- 50 מטופלים. בבית החולים שיבא תל השומר בירכו: "החלטה אצילית". הוא הותיר אחריו אישה ו-3 בנות. במקום הפיגוע בתל אביב הונחו זרים ונרות לזכרו.

Whatsapp Image 2023 08 06 At 1
זרים ונרות במיקום הפיגוע לזכרו של חן אמיר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
Whatsapp Image 2023 08 06 At 1
זרים ונרות במיקום הפיגוע לזכרו של חן אמיר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אחותו עדיה סיפרה: "גיבור ישראל, בגופו ספג את הכדורים. תמיד היה בחוד וחתר למגע, היה לוחם. מגיל 18 הוא ביקש לתרום את אבריו". היא הוסיפה עוד: "אישתו התקשרה אליי ואמרה שניידת הגיעה. בשלב מסוים שאלתי מה מצבו והיא אמרה לי שהגרוע מכל קרה. הוא לא חשש, הוא תמיד רצה להגן על אנשים. ביום שבת הוא התעקש להגיע לקיבוץ והביא איתו מתנות. כמה שעות אחר כך זה קרה".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2308061155' autoplay='0' credit='' desc='אביו של חן: "הוא תמיד ידע לחתור למגע"' poster='' kid='1_6hdh9jyx' duration='90']

אביו של חן, שבתאי אמיר, קיבל צל"ש במלחמת יום הכיפורים על כך שהוציא חייל בזחילה תחת אש. הוא סיפר: "זמנים קשים. בשעה שלוש וחצי היה פה בבית ואחרי כמה שעות זה קרה. הוא התגייס ליחידת סיירים. לא כל כך שמחתי מזה, פחדתי. הוא גם היה בפיגוע בדולפינריום והציל מישהו. הוא היה איש זהיר ותמיד ידע לחתור למגע, הוא חטף את כל הכדורים והציל המון אנשים. זה היה באופי שלו. אני קיבלתי שוק. בשבילי הוא מלאך, תמיד עזר לאנשים, תמיד עזר לי".

Whatsapp Image 2023 08 06 At 1
זרים ונרות במיקום הפיגוע לזכרו של חן אמיר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב | צילום: רויטרס

פיגוע הירי אירע אמש בצומת הרחובות מונטיפיורי ואלנבי בת"א, בעת שאמיר, שעבד כסייר עירוני בעיר, וסייר נוסף שהיה אתו הבחינו במחבל, כאמל אבו בכר, בן 27 מג'נין וזה עורר את חשדם. הם קראו לו לעצור וזה ירה באמיר ופצע אותו אנושות. הוא פונה לבית החולים איכילוב במצב אנוש ובהמשך נקבע מותו. הסייר הנוסף ירה באבו בכר וחיסל אותו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308061631' autoplay='0' credit='לפי סעיף 27א'' desc='תיעוד הפיגוע' poster='' kid='1_3juqy401' duration='60']

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "בשם כל אזרחי ישראל, שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו של חן אמיר ז״ל, סייר עיריית תל אביב-יפו שנרצח היום בפיגוע בתל אביב. חן, בן 42, נשוי לורד ואב לשלוש בנות, מנע בגופו פיגוע גדול והציל חיים רבים. כוחות הביטחון שלנו יבואו חשבון עם כל מבקשי נפשנו".

הוא הוסיף עוד: "אני משבח את אנשי הסיירת לביטחון עירוני של עיריית תל אביב על ערנותם וחתירתם למגע, שבכך סיכלו פיגוע חמור בהרבה. כוחות הביטחון שלנו יבואו חשבון עם כל מבקשי נפשנו". המפכ"ל, רב-ניצב יעקב שבתאי, אמר בזירה כי המחבל נשא על גופו מכתב שבו כתב שבא להקריב את עצמו ולהפוך לשאהיד".

כאמל אבו בכר, המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב הערב
כאמל אבו בכר, המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב

הבוקר, כוחות צה"ל פעלו בכפר רומנה שבאזור ג'נין למפוי בית המחבל כמאל אבו בכר, שרצח את חן אמיר בפיגוע. מטען הושלך על כוחות הביטחון במהלך הפעילות - ללא נפגעים.