הפנים והשמות: הובאו למנוחות הילדים והנערים שנהרגו במג'דל שמס

רבבות ליוו למנוחות את 12 הילדים והנערים שנרצחו אמש בעת ששיחקו במגרש כדורגל ביישוב הדרוזי שבצפון הגולן. גלנט סייר בזירת האסון ואמר: "חיזבאללה אחראי - והם ישלמו את המחיר". הרמטכ"ל: "נפעל בכל האמצעים"

זמן צפייה: 04:46

האסון הכבד ביותר בצפון מאז החלה המלחמה: רבבות ליוו היום (ראשון) למנוחות את 12 הילדים והנערים שנרצחו אמש בעקבות פגיעת רקטה של חיזבאללה במגרש כדורגל ביישוב הדרוזי מג'דל שמס שבצפון רמת הגולן. האסון מגיע לאחר חודשי הפקרה ארוכים בגבול הצפון, שנמשך חרף זעקות התושבים והשיגורים הבלתי פוסקים מלבנון.

מתוך 12 הנרצחים, 11 שמות פורסמו עד עתה: פג'ר ליית' אבו סאלח בן ה-16, אמיר רביע אבו סאלח בן ה-16, חאזם אכרם אבו סאלח בן ה-15, ג'ון וואדיע אבראהים בן ה-13, איזיל נשאת איוב בן ה-12, פיניס אדהם ספדי בן ה-11, יזן נאיף אבו סאלח בן ה-12, אלמא אימן פכר אל-דין בת ה-11, נאג'י טאהר חלבי בן ה-11, מילאר שאער בת ה-10 ונאד'ם פאח'ר סאעב, ילד מעין קנייא שגילו עדיין לא פורסם. מבין הקורבנות ארבעה אחים.

ההלוויה הגדולה במג'דל שמס יצאה ב-11:00 מבית העם, בנוכחות אלפים. קבלת מנחמים תיערך בהמשך במגרש הכדורגל. בעין קנייא יצאה הלוויה בשעה 10:00 מבית העם.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407281108' autoplay='0' credit='' desc='רבבות מלווים למנוחות את הילדים והנערים שנרצחו במגרש הכדורגל' poster='' kid='1_0p6fc2si' duration='12']

רבבות מלווים את 12 הילדים בדרכם האחרונה במג'דל שמס
הלוויית הנרצחים
הלוויית הילדים הדרוזים שנרצחו במג'דל שמס
הלוויית הילדים הדרוזים שנרצחו במג'דל שמס | צילום: ג'מאל עווד, פלאש 90
האסון במג'דל שמס
אבלים במג'דל שמס | צילום: ג'מאל עווד, פלאש 90
האסון במג'דל שמס
צילום: ג'מאל עווד, פלאש 90
האסון במג'דל שמס
צילום: ג'מאל עווד, פלאש 90
הילדים שנרצחו מפגיעת הרקטה במג'דל שמס
הילדים שנרצחו מפגיעת הרקטה במג'דל שמס

מצב הפצועים בבתי החולים

בית החולים פוריה בטבריה עדכן הבוקר כי שלושה ילדים בני 12 וצעיר בן 22 נותרו מאושפזים בטיפול נמרץ לאחר שנפצעו בפגיעת הרקטה אמש. מצבם מוגדר בינוני עד קשה והם יציבים. מהמרכז הרפואי זיו שבצפת, בו התקבלו 39 נפגעים לאחר האסון, נמסר כי 20 פצועים הושארו באשפוז הבוקר ו-3 הועברו לביה"ח רמב"ם בחיפה כשהם מורדמים ומונשמים. 15 נבדקו ושוחררו לביתם.

כוחות בזירת הפגיעה במג'דל שמס
כוחות בזירת הפגיעה במג'דל שמס | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

התגובות למתקפה 

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה שורת מטרות טרור של חיזבאללה בשבעה אזורים ברחבי לבנון. בין המטרות שהותקפו בעומק ובדרום המדינה - מצבורי אמל"ח ותשתיות טרור במרחבים שבריחה, בורג' א-שמאלי, בקאע, כפר כילא, רב א-תלתין, אל-חיאם וטיר חרפא.

הבוקר סייר שר הביטחון יואב גלנט בזירת האסון. במהלך הסיור אמר: "אירוע קשה מאוד, כל כך כואב על הילדים האלה. שתדעו שכל המדינה איתכם וכל הצבא איתכם - אחרי זה נדבר על כל היתר, אבל קודם כל אני רוצה שתדעו את זה. צה"ל, משרד הביטחון, מדינת ישראל – כולם איתכם״.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407280843' autoplay='0' credit='אלעד מלכה ' desc='גלנט במג′דל שמס: "חיזבאללה אחראי - והם ישלמו את המחיר"' poster='' kid='1_2daqurck' duration='41']

עוד הוסיף שר הביטחון: "אני מבקש שתמסרו למשפחות בשמי ובשם כל מערכת הביטחון את ההזדהות שלנו באירוע הקשה מאוד הזה - טרגדיה נוראית. ילדים וילדות תמימים שפשוט כואב הלב. חיזבאללה אחראים לזה והם ישלמו את המחיר".

שר העבודה יואב בן צור מש"ס דרש תגובה תקיפה: "זהו יום אבל לאומי, 12 ילדים, נערים ונערות נהרגו בטבח הילדים האכזרי בישוב מג'דל שמס. אנחנו מצפים ממדינות העולם שיגנו בתוקף ויעמדו לצידנו. הטרור הוא לא רק נגד מדינת ישראל, הוא נגד האנושות כולה. חיזבאללה חצה קו אדום והוא ישלם מחיר כבד, מול טרור רצחני מדינת ישראל מחויבת לפעול בכוח ובנשק ולא בהסכמים מדיניים".

גלנט בביקור במג'דל שמס
גלנט בביקור במג'דל שמס | צילום: אלעד מלכה

אמש ביקר במג'דל שמס גם הרמטכ"ל הרצי הלוי, שנפגש עם ראש העדה הדרוזית השיח׳ מוואפק טריף ונציגי המועצה המקומית. "אנחנו יודעים בדיוק מאיפה שוגרה הרקטה היום", אמר רא"ל הלוי במגרש הכדורגל שנפגע, "אנחנו יודעים לומר שהרקטה ששוגרה היא רקטת פאלק עם ראש קרב של חמישים ושלושה קילוגרם. זו רקטה של חיזבאללה. ומי שיורה רקטה כזו לתוך שטח בנוי רוצה להרוג אזרחים, רוצה להרוג ילדים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407280737' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='הרמטכ"ל בזירת האסון' poster='' kid='1_672aq3mh' duration='102']

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת בשעת צהריים בנמל התעופה בן גוריון אחרי ביקורו המדיני בארצות הברית, ועשה את דרכו להתייעצויות ביטחוניות בקריה בתל אביב. על-פי הודעת לשכת ראש הממשלה, הקבינט המדיני-ביטחוני היה צפוי להתכנס הערב ב-16:00, אך הדיון נדחה ל-18:00.

לאחר שנתניהו שוחח עם מנהיג העדה הדרוזית שייח' מוואפק טריף, מלשכתו נמסר: "ראש הממשלה ביקש להעביר בשם כל עם ישראל תנחומים הנשלחים מעומק הלב למשפחות הנרצחים ולעדה הדרוזית כולה. ראש הממשלה הבהיר שישראל לא תעבור על המתקפה הרצחנית לסדר היום, ושחיזבאללה ישלם על כך מחיר כבד שהוא טרם שילם עד כה".