פיגוע הדריסה בת"א: שיפור במצבן של הנשים שנפצעו קשה

שתי הנשים שנפצעו באורח קשה בפיגוע הדריסה בתל אביב ביום שלישי שעבר יצאו מכלל סכנה. בבית החולים איכילוב עדכנו שהשתיים בהכרה מלאה, נושמות עצמונית וימשיכו את הטיפול בשבועות הקרובים

Whatsapp Image 2023 07 04 At 1
כוחות הביטחון בזירה | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בית החולים איכילוב עדכן הבוקר (ראשון) כי מצבן של שתי הפצועות מפיגוע הדריסה והדקירה בתל אביב בשבוע שעבר השתפר והן יצאו מכלל סכנה. שתי הנשים נמצאות בהכרה מלאה, נושמות עצמונית ונמצאות במצב יציב. הן צפויות להמשיך בטיפול בשבועות הקרובים.

שתי הפצועות הגיעו למחלקת טיפול נמרץ בבית החולים, שם נלחמו הרופאים על חייהן, כשהן מורדמות ומונשמות. אחת מהן היא אישה הרה שאיבדה את עוברה בעקבות הפיגוע. כמו כן, באיכילוב אושפזו עוד שני פצועים שמצבם הוגדר קל.

אחת הפצועות היא רבקה שינפלד שאימה, שמחה קוז'י, סיפרה לחדשות 13 בשבוע שעבר: "התקשרתי לבת שלי. ניסו לאתר אותי כדי לומר לי שהיה פיגוע בת"א והיו לי תחושות רעות. היא לא ענתה לטלפון - והתחושות גברו. לאחר מכן אמרו לי שהיא בין הפצועות הקשה". לדברי האם, בתה עברה ניתוח: "אנחנו מקווים שהיא תתעורר ושנקבל את כל העזרה שצריך".

פיגוע בתל אביב, ת''א, פנחס רוזן, נאות אפקה
רכב המחבל בזירת הפיגוע | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שמונה בני אדם נפצעו בפיגוע הדריסה ברחוב פנחס רוזן שבתל אביב, באזור שכונת אפקה שבצפון-מזרח העיר ביום שלישי שעבר. חמישה מהם נפצעו באורח בינוני עד קשה ושלושה במצב קל. בנוסף, פונתה מהמקום גם נפגעת חרדה.

המחבל בפיגוע הוא עבד אלואהב חלאילה, בן 20, פלסטיני תושב הכפר סמוע שבדרום הר חברון, ללא רקע ביטחוני קודם וללא היתר שהייה בישראל. הוא נסע נגד כיוון התנועה, דרס עוברי אורח, יצא מהרכב, דקר כמה מהם - וחוסל על ידי אזרח.