לוחם מג"ב שנהרג בפיגוע בשועפאט הובא למנוחות: "אסון, לא מעכלים"

הלווייתו של סמ"ר אסיל סועאד, שנהרג אתמול בפיגוע במחסום הכניסה למחנה הפליטים בצפון ירושלים, התקיימה בכפר חוסנייה שבגליל. אחיו אמר לחדשות 13: "אימא שלי עד עכשיו לא מעכלת את הבשורה המרה. הוא היה אמור לחזור בסופ"ש - וחזר בארון"

זמן צפייה: 01:43

לוחם מג"ב סמ"ר אסיל סועאד, שנפל בפיגוע במחסום שועפאט אמש, הובא היום (שלישי) למנוחות, וטקס הלוויתו נערך בבית המשפחה בכפר חוסנייה שבגליל. מוקדם יותר הגיעו לכפר השר לבטחון לאומי בן גביר והמפכ"ל יעקב שבתאי.

אסיל השאיר אחריו זוג הורים ו-6 אחים ואחיות, הוא היה השלישי מביניהם. מוסטפא, אחיו של אסיל, אמר לחדשות 13: "דיברתי איתו לאחרונה ביום ראשון, הוא נסע לבסיס. היה אמור לחזור בסוף השבוע, וחזר בארון. אנחנו לא מעכלים את זה. אימא שלי עד עכשיו לא מעכלת את הבשורה המרה. אני גם שירתתי ואף פעם לא דמיינתי לעצמי שנהיה משפחה שכולה".

אחיו של אסיל עם כוחות מג''ב שהגיעו לנחם
אחיו של אסיל עם כוחות מג''ב שהגיעו לנחם

גם דודו של אסיל, מוחמד, שוחח עם חדשות 13 ואמר: "קיבלנו את זה בשוק, אסון. אסיל בחור שכל הכפר מכיר אותו. בחור שקט, בן אדם שכל החיים למד, הלך לצבא ואחרי זה למשטרה. בחיים שלו לא הייתה לו בעיה עם אף אחד. אהב את העבודה במשטרה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לטקס הלוויתו של סועאד, וספד: "אתמול שוב היכה הטרור בירושלים. טרור שלא מבחין בין אדם לאדם, או בין דם לדם. טרור שרוצה להפוך את החיים של כולנו. מול הטרור הזה עומדים לוחמים, בראשם עמד אסיל. אסיל עמד מול הטרור בלי לפחד, ושמר בגופו על אזרחי ירושלים".

השר בן גביר הוסיף: "אסיל לא היסס לרגע וביצע את הערכים שספג ממשפחתו היקרה ואהובה. כשמכירים את המשפחה, את האבא, את האמא, כשקוראים את ההיסטוריה, לומדים על האחים, וחלק מהם משרתים במשטרת ישראל ובמכבי האש, מבינים מאיפה הגבורה הזו מגיעה ומאיפה הוא צמח". לסיכום אמר השר: "לא נשכח את אסיל, את הקרבן שהקריב ונאבק לעד נגד הטרור, נחבק את המשפחה, נחבק את כל הלוחמים שלנו, נחבק את כל התושבים כאן, שכל כולם חפצי חיים ורוצים לחיות כאן בשלווה, בשקט ובשלום".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302141551' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_tx8yzq85' duration='']

האירוע התרחש אתמול בערב, כאשר אוטובוס שעצר לבדיקה במחסום הכניסה למחנה הפליטים שבצפון-מזרח ירושלים, ומחבל בן 13 חמוש בסכין ניסה לדקור את סועאד, ומאבטח אזרחי שהיה במקום ירה לעבר המחבל - אך פגע בלוחם במקום. סועאד פונה לבית החולים שם במשך שעות נלחמו הרופאים על חייו, אך לבסוף הם נאלצו לקבוע את מותו.

זירת הפיגוע במחסום שועפאט
זירת הפיגוע במחסום שועפאט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אסיל שירת בשירות קבע במשמר הגבול עוטף ירושלים, הוא התגייס לחיל במרץ 2019 לשירות חובה ושירת באותה הפלוגה. ממשמר הגבול נמסר כי "בתום שירות החובה שלו נלחם בכדי לחתום קבע באותו המקום. חבריו בפלוגה במשמר הגבול מספרים על אדם שמח, שתמיד סייע ועזר לכולם, נרתם תמיד לכל משימה ואהב את השירות למען ביטחון המדינה".