תוך פחות משעה: שלושה הרוגים בתאונות דרכים במרכז ובדרום

הרוכב, כבן 40, נפגע מרכב סמוך למחלף קיבוץ גלויות. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה - אך נאלץ לקבוע את מותו. זמן קצר לאחר מכן נהרג נהג רכב במערב הנגב בהתהפכות מכוניתו. בבאר שבע נדרס למוות נער בן 16 בצומת הרחובות אצ"ל והחשמונאים

זירת התאונה בכביש 1
זירת התאונה בכביש 1 | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

שלושה בני אדם - שני גברים כבני 40 ונער בן 16 - נהרגו הערב (חמישי) בתאונות דרכים במרכז ובדרום. סמוך ל-20:51 נפגע רוכב אופנוע כבן 40 מרכב  סמוך למחלף קיבוץ גלויות בכביש 1. צוות מד"א שהוזעק למקום ביצע בו פעולות החייאה כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה רב-מערכתית - אך קבע את מותו. זמן קצר לאחר מכן נהרג גבר כבן 40 שהתהפך עם רכבו במערב הנגב, ונער בן 16 נדרס למוות בצומת הרחובות אצ"ל והחשמונאים בבאר שבע.

הפראמדיק עידו גרינשטיין וחובש רפואת חירום מונזר אבו קאסם, שהגיעו לזירת התאונה בכביש 1, סיפרו: "ראינו את רוכב האופנוע שוכב בסמוך לרכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה רב-מערכתית. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות - ובסופן נאלצנו לצערנו לקבוע את מותו".

כחצי שעה לאחר מכן, כאמור, התקבל דיווח במד"א על נער בן 16 שנדרס בבאר שבע. חובש רפואת חירום, רון-אל ישראלי, סיפר: "הנער שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם חבלת ראש קשה. מיד ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו אנוש תוך כדי פעולות החייאה". במקביל, הוזעקו צוותי מד"א לזירת תאונה בכביש 2211, סמוך למושב דקל שבצפון-מערב הנגב, שם התהפך נהג כבן 40 עם רכבו. בתום פעולות החייאה נקבע מותו.

זירת התאונה בכביש 4 ליד מחלף אשדוד
זירת התאונה בכביש 4 ליד מחלף אשדוד | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

מוקדם יותר היום נהרג רוכב אופנוע כבן 30 מפגיעת משאית בכביש 4, סמוך למחלף אשדוד. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה מצאו אותו כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה רב-מערכתית, ובתום פעולות החייאה קבעו את מותו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה.

פראמדיק מד"א עומר יצחק ויסמן וחובש רפואת חירום אביסף כנפו סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את רוכב האופנוע שוכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ועם חבלה רב מערכתית קשה מאוד. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה ממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו במקום".

זירת התאונה בכביש 4 ליד מחלף אשדוד
זירת התאונה בכביש 4 ליד מחלף אשדוד | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

על פי עמותת אור ירוק, 230 בני אדם נהרגו מתחילת שנת 2023 בתאונות דרכים, לעומת 202 בני אדם שנהרגו בתקופה המקבילה אשתקד - עליה של 14%. עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל העמותה, מסר: "הקטל בדרכים גובה מחיר יקר מהחברה הישראלית ואני משתתף בצערן הכבד של המשפחות השכולות. שנת 2023 קטלנית במיוחד עם עליה של 14% בהרוגים בהשוואה לתאריך המקביל בשנה שעברה. זה מחיר הכשלון וההזנחה רבת השנים של משרד התחבורה והבטחות בדרכים".

"פחות ופחות כסף מופנה להצלת חיי אדם בכבישים והתוצאה היא הרוג אחד בכל יום", הוסיף עו"ד יעקב, "נתון זה שמדרדר את ישראל לתחתית המדינות באירופה בצמצום ההרוגים בעשור האחרון. האחריות היא של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים. על שולחנה מונחת תכנית שהכינו ברלב״ד אשר תוביל לצמצום של 50% בהרוגים בתאונות דרכים בשנים הבאות. אנחנו במצב חירום ושרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת לאשר ולתקצב את התכנית כדי למנוע צער סבל וכאב מעוד משפחות שכולות".