"לא רציתי למות": האישה ההרה שנפצעה בפיגוע בכביש 1 משחזרת

עדי זוהר בת ה-30, שנפצעה בינוני בפיגוע במעלה אדומים, סיפרה בריאיון על רגעי האימה בפקק בכביש 1: "ישר הבנתי שזה פיגוע, היה בינינו קשר עין - ואז הוא ירה. התפללתי לאלוהים". בניסיון להשיג עזרה, יצאה מהרכב וזחלה על ארבע - עד שהצליחה להיכנס לאחת המכוניות: "אמרתי לנהגת שירו בי ושתזמין אמבולנס. אחר כך התקשרתי לבעלי ווידאתי שייקח את הבן שלי למעון"

זמן צפייה: 07:41

בבוקר חמישי האחרון, עדי זוהר בת ה-30 נהגה ברכבה בכביש 1 כמדי יום. היא לא ידעה שהפקק שאליו נקלעה באזור מחסום א-זעים שליד מעלה אדומים יהפוך לזירת פיגוע קטלני, בו יירצח מתן אלמליח והיא עצמה תיפצע באורח בינוני, בעודה בהיריון. היום (ראשון) שיחזרה את השתלשלות האירועים בריאיון לאמנון לוי, וסיפרה על רגעי האימה, ועל התושייה אשר גילתה - שהצילה את חייה.

"שלושת הנתיבים היו תפוסים", סיפרה. "הרכב לפניי נכנס פתאום ברכב אחר, זה היה מוזר. תוך שניות ראיתי בחור צעיר, מחבל, יוצא ממנו עם נשק. הייתי בשיחת טלפון תוך כדי והתחלתי לצרוח שעומדים לירות עליי. ישר הבנתי שמדובר בפיגוע. זו הייתה אימה, ראיתי שחור. כל החיים עברו מולי. חשבתי על הבן הקטן שלי בבית והתפללתי לאלוהים שזה לא ייגמר כמו שחשבתי שזה ייגמר".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2402222010' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד בלעדי: המחבל יורה לעבר כלי הרכב בפקק' poster='' kid='1_d2t0wiwp' duration='675']

באותו רגע החליטה עדי להסתתר עד כמה שניתן בתוך המכונית: "נזלתי לתוך הכיסא וניהלתי שיחה עם אלוהים. הייתי הראשונה שהוא ראה כשהוא יצא מהרכב. אני זוכרת את המבט שלו. היה בינינו קשר עין - ואז הוא התחיל לרסס. אני לא זוכרת את הירייה, רק שראיתי שהכול דם - והבנתי שהוא כבר ירה".

אף על פי שהמחבל עדיין היה בסמוך - עדי פתחה את דלת המכונית ויצאה החוצה. "הבנתי שאני לא רוצה למות ברכב לבד, העדפתי לצאת ולבקש עזרה. המחבל ראה אותי, אני לא יודעת מה קרה, אבל הוא פשוט המשיך הלאה וירה על רכבים אחרים. זה היה נס מבחינתי".

רכבם של המחבלים בפיגוע במעלה אדומים
רכבם של המחבלים בפיגוע בכביש 1 | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בניסיון לבקש עזרה, החלה עדי לזחול על ארבע על הכביש. "משכתי את עצמי לכיוון מכוניות ודפקתי עליהן. לא פתחו לי. הייתה מכונית אחת שהצלחתי לפתוח את הדלת שלה - וקפצתי פנימה. אמרתי לנהגת: 'היה פיגוע, ירו בי. אני צריכה עזרה; תזמיני אמבולנס, אני בהיריון'. היא נבהלה, נכנסתי לה לרכב מלאת דם והיא בכלל לא ידעה שהיה פיגוע. היא הייתה המלאך השומר שלי באותו רגע והזעיקה אמבולנס. אנשים שאלו אותי איפה הכדור פגע, ואמרתי שאני לא יודעת, כי ראיתי רק דם. ואז הגיע שוטר שגזר לי את החולצה ולחץ לי על הפצע - עד שהאמבולנס הגיע. לקח לו המון זמן".

ובזמן שהיא פצועה, מדממת וממתינה לאמבולנס שיפנה אותה לבית החולים - עדי התקשרה לבעלה וביקשה ממנו דבר אחד בלבד: "וידאתי שייקח את הבן שלי למעון", סיפרה. "והוא הגיע למעון, אפילו לבוש בבגדים שהכנתי לו".

זירת הפיגוע במעלה אדומים
זירת הפיגוע בכביש 1 | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

עדי פונתה לבית החולים שערי צדק כשמצבה בינוני. "העובר לא נפגע", הדגישה, "הוא גיבור". היא הוסיפה: "אני מקווה להשתחרר מביה"ח כמה שיותר מהר. אני רוצה לחזור לבן שלי חזקה". היא הוסיפה: "האישה שהייתה איתי ברכב, ועוד אחת שהחזיקה לי את היד והשוטר - הם מלאכים משמיים. והצוות בביה"ח - בזכותם אני מחייכת".