אחות הישראלי שהתאבד לאחר שכניסתו לארץ סורבה: "התחנן לחזור"

אודי בן ה-41, שחי בסלובקיה, הגיש בקשה לוועדת חריגים לקבל אישור לחזור לישראל עקב מצבו הנפשי הקשה, אך היא נדחתה והוא שם קץ לחייו. אחותו סיפרה לחדשות 13: "הוא היה לבד שם, בקור ובשלג"

זמן צפייה: 02:40

מדיניות השמים הסגורים של ישראל: בשבוע שעבר, אודי בן ה-41 פנה לוועדת חריגים בבקשה לקבל אישור לחזור ארצה מסלובקיה, שם הועסק בתור שף, לצורך קבלת טיפול עקב מצבו הנפשי הקשה - אך סורב. יממה לאחר מכן הוא שם קץ לחייו.

בשיחה עם חדשות 13, אחותו של אודי שעזרה לו להגיש את הבקשות לוועדת החריגים, סיפרה: " הוא התחנן, 'תנו לי לחזור הביתה'. הוא היה לבד שם, בקור ובשלג. 'אני רק רוצה לבוא, שיהיו אנשים שמדברים עברית, לראות רופא שמדבר עברית, כאילו שיהיו איתי אנשים'", אמרה לבנה, אחותו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

החצייה לסוריה: התקבלה התרעה – הכוחות לא הספיקו לעצור הצעירה

אביה של בת 11 שנדבקה בנגיף ואושפזה בבי"ח: "השבוע הקשה בחיי"

השרים אישרו: תוקם ועדת בדיקה ממשלתית לאסון נחל צפית

נוסעת בנמל התעופה בן גוריון, הריק מאנשים בשל מגפת הקורונה | צילום: רויטרס

"לא קיבלנו תשובה גם בפעם השנייה שהגשתי בקשה לוועדת חריגים. אנחנו לא סלב ששבר את הרגל, ואין לנו את הפרוטקציה להגיע לטלפון של מירי רגב, אנחנו לא אנשי ליכוד, אז ככה זה", הוסיפה אחותו.

בבקשתו לוועדת חריגים, כתב אודי: "אני נמצא לבד במצב נפשי קשה. הכדורים שלי לא עוזרים ואני לא מצליח להשתחרר מהתקפי חרדה קשים. הפסיכולוג שלי המליץ לי להגיע לארץ למטרת אשפוז כי יש חשש לחיי. אני ממש מרגיש רע ויש לי מחשבות אובדניות".

במהלך השבוע האחרון הוגשו יותר מ-20 אלף פניות של אזרחים לצאת או להכנס לארץ, אולם מאות פניות אינן נענות, ובינתיים אזרחים ישראלים רבים תקועים בחו"ל בחוסר ודאות.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושרת התחבורה מירי רגב סיכמו מוקדם יותר היום כי החל מהשבוע הבא, רק 200 ישראלים יורשו להיכנס ארצה מדי יום, וזאת בניגוד ל-2,000 כיום. הסיבה להחלטה באה בשל החשש מפני חדירת מוטציות של הקורונה לשטח הארץ. זאת ועוד, הלילה בחצות יפוג תוקף חובת הבידוד במלונית לשבים מחו"ל, וכל החוזרים לישראל יגיעו לביתם, זאת לאחר שהדיון בוועדת החוקה על הארכת התוקף בוטל.