הצפות ונזקים מהסערה: "מזל גדול שלא היו נפגעים בנפש"

ראש עיריית הוד השרון, שרחובותיה הוצפו, אמר כי "השקענו מיליוני שקלים בתשתיות", ולדבריו הן לא הגורם להצפות. השרות המטאורולוגי: חודש נובמבר השנה - הגשום ביותר במישור החוף מאז 1994

זמן צפייה: 04:04

בעקבות עשרות המילימטרים של הגשמים שירדו היום (חמישי) רחובות הוצפו ורכוש רכב ניזוק. ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי, שתועד מסתובב ברחובות עירו המוצפים, התייחס בריאיון בחדשות 13 להצפות שהופכות לשכיחות יותר מדי שנה. לדבריו, "אני חושב שהיה לנו מזל גדול שלא היו נפגעים בנפש - נהוג להאשים את התשתיות, אבל בשנתיים האחרונות השקענו מיליוני שקלים בתשתיות".

"מבחינתי מדובר בשילוב של דברים - גם משבר האקלים שהגדיל את מספר ימי הגשם החריגים. מעל 100 מ"מ של גשם בכמה שעות, ובנוסף בנייה חסרת רסן בשנים האחרונות שצמצמה את שטחי החלחול ופגעה והביאה להטייה של אפיקי נחל", הסביר כוכבי. "תוסיף לכל זה שרשויות הניקוז, לא התאימו את עצמם למציאות החדשה".

בתוך כך, השירות המטאורולוגי הודיע כי חודש נובמבר השנה היה הגשום ביותר במישור החוף ב-26 השנים האחרונות.לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גשמים כבדים ברחבי הארץ: הצפות לאורך החוף • תיעוד

חשד להתעללות בתינוק בגן ברחובות: מנהל המקום ומטפלת נעצרו

נתניהו: הם מובילים לבחירות; כחול לבן: אם לא המשפט היה תקציב

הצפות בבני ברק
הצפות בבני ברק | צילום: בני ברקים

כאמור, עשרות מילימטרים של גשמים ירדו במהלך הלילה וגרמו להצפות קשות בכמה מוקדים ברחבי הארץ. בבני ברק, כוחות החילוץ הוזעקו לסייע למספר בני אדם שנלכדו בדירותיהם שהוצפו. באשקלון, בולען נפער באמצע הכביש, ובנהריה הוצפו רחובות רבים בעקבות הגשמים.

בתוך כך, תחנת הרכבת בהרצליה נסגרה, באופן זמני, בגלל הצפות. כמו כן, כביש 2 מחלף גלילות לצפון, וכביש 232 מצומת כוכב מיכאל לצומת גבעתי נחסמו לתנועה לזמן קצר בשני הכיוונים עקב הצפות.