בת 26 נדקרה במזרח ירושלים, מחבלת בת 14 נעצרה בבי"ס סמוך לזירה

על פי המשטרה, האישה נדקרה בפיגוע בצומת הכניסה לשכונת שיח' ג'ראח, ולאחר מכן פונתה לקבלת טיפול רפואי. כוחות הביטחון שהגיעו לזירה ביצעו סריקות בסיוע מסוק משטרתי, ואיתרו את החשודה שנמלטה

זמן צפייה: 00:47

אישה בת 26 נפצעה קל הבוקר (רביעי) בעת שהייתה עם ילדיה, לאחר שנדקרה בגבה על ידי צעירה אחרת בצומת הכניסה לשכונת שיח' ג'ראח, בכניסה לקבר שמעון הצדיק בירושלים, שנמלטה מהזירה. צוות מד"א פינה את הפצועה לבית החולים הדסה להמשך טיפול. כוחות הביטחון עצרו חשודה במעשה, קטינה בת 14 שאותרה ע״י השוטרים בתוך מוסד חינוכי הסמוך לזירת האירוע, לאחר סריקות בסיוע מסוק משטרתי. נבדק החשד לפיגוע.

הצוות החינוכי בבית הספר תוחקר ע"י המשטרה. נבדק האם למוסד היה קיים ידע מקדים לגבי כוונת הנערה לבצע את הדקירה. החשודה הועברה לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, ובתוך כך עוכבו לחקירה ותשאול במשטרה גם מספר נשים מסביבתה של החשודה. הזירה בכניסה לקבר שמעון הצדיק נסגרה למעבר.

הסכין שבו השתמשה בת ה-15 בדקירה בירושלים | צילום: הסכין שבו השתמשה בת ה-15 בדקירה בירושלים

זירת אירוע הדקירה בירושלים
זירת אירוע הדקירה בירושלים | צילום: איחוד הצלה

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן, הגיע למקום כדי לקיים הערכת מצב בזירה ואמר: "בתוך זמן קצר, עצרו השוטרים את החשודה במעשה בתוך בית ספר לבנות שנמצא בסמוך לזירת הפיגוע, והיא נלקחה לחקירה שתנוהל על ידי ימ״ר ירושלים. נמשיך להיאבק בטרור בנחישות ולפעול בכל רחבי העיר לשמירה על שלום הציבור ובטחונו".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2112080757' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_hx2e8fmy' duration='9']

פרופ' חגי מזא"ה, מנהל המחלקה הכירורגית בהדסה הר הצופים, עדכן על מצבה של הפצועה: "הצעירה הגיע עם סכין תקועה בגב עליון, בדקנו אותה והוצאנו את הסכין שהייתה באורך של כ-30 ס"מ כאשר רק הקצה שלה היה תקוע בגב. היא צפויה להשתחרר היום".

פראמדיקים של מד"א, משה קורדובה ודודי גור, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו סמוך לכניסה לקבר שמעון הצדיק אישה עם ילדים שהייתה בדרכה להביא אותם למסגרות כשהיא דקורה. היא הייתה בהכרה מלאה והתהלכה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים כשמצבה קשה ויציב. בדרך היא תקשרה איתנו. הילדים לא נפגעו ונשארו בהשגחתם של השוטרים במקום".

החשודה בדקירה
החשודה בדקירה