מהשבוע הבא: נסיעות חינם לחיילים בתחבורה ציבורית - גם ללא מדים

בעקבות סיכום שהושג בין משרד התחבורה, משרד הביטחון וצה"ל, החל מ-15 בדצמבר יוכלו חיילות וחיילים בשירות סדיר לנסוע בחינם באוטובוסים, ברכבות וברכבת הקלה גם ללא מדים, ויידרשו רק לתקף את כרטיס החוגר. שרת התחבורה מיכאלי: "יש מי שמדברים על דאגה לחיילי צה"ל ויש מי שעושות"

חיילים בתחנת אוטובוס
חיילים בתחנת אוטובוס | צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

משרד התחבורה הודיע הבוקר (שלישי) כי החל מהשבוע הבא (15 בדצמבר) חיילים בשירות סדיר יהיו רשאים לנסוע בחינם בתחבורה הציבורית גם ללא מדים, זאת בעקבות סיכום שהושג בין משרד התחבורה, משרד הביטחון וצה"ל.

עד שהושג הסיכום, התאפשרו נסיעות חינם ללא מדים רק ביום שישי ובמוצאי שבת, וההסדר החדש יאפשר לחיילות וחיילים בסדיר לנסוע ללא תשלום בכל ימי השבוע, בכל אמצעי התחבורה הציבורית - אוטובוסים, רכבת ישראל, הרכבת הקלה והרכבלית. החיילות והחיילים יידרשו לתקף בכל נסיעה בתחבורה הציבורית את כרטיס החוגר, בדומה לתיקוף כרטיס רב-קו או יישומוני התחבורה הציבורית.

שרת התחבורה מיכאלי בוועידה הלאומית
שרת התחבורה מיכאלי בוועידה הלאומית

שרת התחבורה מרב מיכאלי מסרה: "יש מי שמדברים על דאגה לחיילי צה״ל ויש מי שעושות. משרתות ומשרתים יקרים, אתן ואתם עושים כל כך הרבה למען המדינה, ועכשיו המדינה עושה עבורכם. נגמרו הימים שצריך מדים כדי לנסוע בחינם בתחבורה הציבורית, מעכשיו היא בחינם כל הזמן ובכל צורה שרק תרצו".

"משרד התחבורה בראשותי עשה בשנה וחצי האחרונות קפיצת מדרגה בשירות לחיילות וחיילי צה"ל", הוסיפה מיכאלי, "שיפרנו את מערך ההיסעים לבסיסים והשקענו רבות בתחבורה הציבורית שהיא כלי התחבורה העיקרי בו משתמשות ומשתמשים חיילנו. אני מאחלת לכל חיילת וחייל נסיעה טובה וכמובן, חזרו הביתה בשלום".

מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק מסרה: "אני גאה שהצלחנו להגיע להסדר המקל על חיילי צה״ל, ומאפשר להם לנסוע חינם גם כאשר הם אינם במדים. חיילים הם נוסעים תדירים בתחבורה ציבורית, ונסיעתם תורמת למהפיכת התחבורה הציבורית ולהפחתת השימוש ברכב הפרטי".