נתניהו נפגש עם משפחות החיילים החטופים: "מחויב להחזיר את כולם"

ראש הממשלה נועד לראשונה עם בני משפחות החיילים שנחטפו לעזה, ובפתח הפגישה הוא אמר: "אנחנו מחזיקים בנכסים אסטרטגיים של חמאס. זהו מפתח נוסף לשחרור בנינו ובנותינו". אבות החיילים מסרו בסיומה: "לא שמענו ממנו דברים חדשים. האם ההורים שמוסרים את ילדיהם לצבא יכולים לסמוך על ממשלת ישראל שיעשו הכל להחזירם הביתה?"

רובי חן, רונן נאוטרה והרב דורון פרץ בתום פגישתם עם רה"מ חטופים חרבות ברזל נתניהו
רובי חן, רונן נאוטרה והרב דורון פרץ בתום פגישתם עם רה"מ | צילום: מטה המשפחות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (חמישי) לראשונה עם בני משפחות החיילים החטופים. רובי חן, רונן נאוטרה ודורון פרץ, שבניהם החיילים מוחזקים בעזה, מסרו הצהרה לתקשורת בתום הפגישה, ואמרו: "לא שמענו מראש הממשלה דברים חדשים. גם אחרי 174 ימים, הוא ממשיך לנהוג לפי הקו שלו. יש ביטחון צבאי, אך יש גם ביטחון חברתי - והאזרחים חייבים לקבל אותו. האם ההורים שמוסרים את ילדיהם לצבא יכולים לסמוך על ממשלת ישראל ועל העומד בראשה שיעשו הכל להחזירם הביתה?", תהו.

רונן נאוטרה, שבנו עומר חטוף, מסר: "אמרנו לראש הממשלה שעם ישראל מסתכל, רואה וחושב. שאלנו אותו אם נקבל 134 'רון ארדים', חס וחלילה. בתור אזרח אמריקני, דיברתי גם על הצורך לעבוד עם ארה"ב כידידת האמת היחידה שיש לנו, ולהגיע להבנות למרות המחלוקות".

משפחות החיילים החטופים מחוץ ללשכת הגיוס תל השומר
משפחות החיילים החטופים מחוץ ללשכת הגיוס תל השומר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

נתניהו אמר בפתח הפגישה: "אני יודע שכל יום שעובר עליכם הוא גיהנום. הבנים שלכם הם הגיבורים שלנו. גיבורי ישראל. כפי שהחזרנו עד היום 123 מחטופינו, אני מחויב להחזיר את כולם, כולל כולם. לא אשאיר מאחור אף אחד. אני עוסק בזה יומם ולילה באופן אישי".

"רק המשך הלחץ הצבאי העוצמתי שהפעלנו ונפעיל הוא זה שהחזיר את חטופינו ויחזיר את כולם", הוסיף נתניהו, "בנוסף, אנחנו מחזיקים בנכסים אסטרטגיים של חמאס. זהו מפתח נוסף לשחרור בנינו ובנותינו. כבשנו את צפון הרצועה ואת ח'אן יונס. ביתרנו את הרצועה, ואנחנו נערכים לכניסה לרפיח. כדי להחזיר את כולם, צריך להשתמש בכל הנכסים הללו".

משפחות החיילים החטופים מחוץ ללשכת הגיוס תל השומר
משפחות החיילים החטופים מחוץ ללשכת הגיוס תל השומר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בהצהרה שנשאו הורי החיילים החטופים הבוקר בלשכת הגיוס תל השומר, נאמר כי הם ידרשו מראש הממשלה הסבר כיצד הוא מתכנן להחזיר את ילדיהם הביתה. "לבקשת המדינה וגורמי הביטחון שתקנו עד היום. הפחידו אותנו", אמרה ענת, אמו של מתן אנגרסט. "ראש הממשלה, אנחנו דורשים היום בפגישה לשים בצורה גלויה - מהו מחיר הפקרת בנינו. עם איזה מצב בלתי-הפיך לא תוכל להתמודד?".

אנגרסט הוסיפה: "לא נקבל תשובות לא מספקות יותר. אם עושים הכול והם עדיין לא כאן - נכשלתם. מהדרג הצבאי אנחנו מקבלים אמירה ברורה: צה"ל וכוחות הביטחון חזקים מספיק כדי להתמודד עם המחיר. לא ניתן יותר להשתמש במשפחות השכולות ובפצועים שימוש ציני. זה יקרה רק בעסקה. איפה היא? עד מתי?".

משפחות החיילים החטופים מחוץ ללשכת הגיוס תל השומר
משפחות החיילים החטופים מחוץ ללשכת הגיוס תל השומר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"זה הבוקר ה-174", נאמר בהצהרת המשפחות, "כל בית במדינת ישראל מכיר את ההרגשה של לגייס ילד לצבא. לנו, כבר חצי שנה, אין למי לשלוח וואטסאפ. הילדים שלנו סובלים ואין לנו איך לעזור להם", נאמר בהצהרה. "אין לנו דרך לדעת אם הם עדיין בחיים, שורדים את הגיהנום. ראש הממשלה ניאות להיפגש איתנו רק היום, חצי שנה אחרי פניות רבות. הבנים שלנו הופקרו על הגנת המדינה. רובם שילמו על כך בחייהם. הם עוברים עינויים בקור מקפיא, בכלובים קטנים, ללא אור יום. חיסרון בחמצן מקשה על הנשימה ותנאי התברואה מסוכנים".