"אין פה צ'חצ'ח אחד": הזמר שלמה גרוניך התבטא באופן גזעני - והתנצל | צפו

המוזיקאי הוותיק, שהופיע בפני קהל בפסטיבל עין גב, אמר במהלך ההופעה "אתם כל כך אשכנזיים. אין כאן אפילו צ׳חצ׳ח אחד", ועורר סערה. אריה דרעי תקף: "בושה וחרפה. גזענות עלובה ומחליאה"

זמן צפייה: 00:08

הזמר והמלחין שלמה גרוניך שהופיע הערב (שלישי) בפני קהל בפסטיבל עין גב, אמר במהלך ההופעה: "הסתכלתי על הקהל, אמרתי כזה קהל אני רוצה תמיד. באמת אתם כל כך אשכנזיים כאלה. אין כאן אפילו צ'חצ'ח אחד. ואתם משתפי פעולה כמובן כמו ווזבוזים. יפה אני גאה בכם אתם שרים יפה", ועורר סערה.

בתגובה, מנחת הערב נסלי ברדה אמרה: "לא שמת לב שעם ישראל כולו יושב כאן בקהל וזו בדיוק הסיבה שהקהל הזה כל כך יפה. והשירים שייכים לכולם, לגרוניך, לברדא, לכולם". מאוחר יותר, אמר גרוניך לקהל שהאזין לו: "אני מתנצל, לא היה צריך להגיד את זה. זה נפלט לי. סליחה".

בהמשך, התנצל גרוניך שוב בפוסט בפייסבוק וכתב: "לאור פליטת הפה שהיתה לי הערב במהלך הופעתי בפסטיבל עין גב, אני באמת מצטער על האמירה המטופשת. לא יודע מאיין באה לי בדיחה גרועה זו. אני מתנצל מעומק הלב. לאור שיתופי הפעולה שלי לאורך השנים. אי אפשר לחשוד בי שאני גזען".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2204192241' autoplay='0' credit='' desc='מנחת הפסטיבל בו הופיע שלמה גרוניך' poster='' kid='1_f92j0j6q' duration='28']

בתגובה לדבריו, ראש המועצה האזורית עמק הירדן ויו"ר פסטיבל עין גב - סובב כנרת, עידן גרינבאום, גינה בחריפות: "הנהלת פסטיבל עין גב מגנה בכל לשון את אמירתו של גרוניך. כל אמירה משתלחת בציבור כזה או אחר הינה פסולה ואיננו מקבלים אותה כלל. מנחת המופע התבקשה להתנצל ולגנות את הדברים על הבמה בפני הקהל באירוע והמאזינים בבית, ואף אנו מוסרים את התנצלותנו. זוהי אינה דרכו של פסטיבל עין גב, הפסטיבל הוותיק בישראל, ואינה רוחו של שום אירוע כלשהו בארצנו. האמירה הזו פגעה ברוח הפסטיבל ואנו דוחים ומוקיעים אותה בשאט נפש".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, הגיב לדבריו של גרוניך הערב בפסטיבל עין גב: "מתעצב על הדברים המכוערים, המשסעים והמיותרים הערב של שלמה גרוניך. אנחנו אוהבים קהל שיש בו את כולם. אנחנו אוהבים את כל עם ישראל. טוב שהיתה שם נסלי ברדה שידעה לעמוד מול הכיעור בזמן אמת כדי להזכיר את המובן מאליו, וטוב שגרוניך התנצל".

גם חבר הכנסת לשעבר אריה גרעי גינה: "הזמר שלמה גרוניך בפסטיבל עין גב אומר כעת לקהל באלה המילים: 'אתם קהל נהדר. כולם כאן אשכנזים ששרים יפה. אין כאן אפילו צ׳חצ׳ח אחד'. בושה וחרפה. גזענות עלובה ומחליאה. גרוניך, אתה איש בזוי. ויותר מזה: איך עוד לא גרשו אותו מהפסטיבל הזה?".