חג סוכות ללא 101 חטופים: "האורחים הכי חשובים עדיין בעזה"

משפחות רבות ממתינות לקיים את מנהג האושפיזין ולארח את האנשים הכי חשובים עבורם, יקיריהם המוחזקים בשבי חמאס בעזה. בקיבוץ בארי הוקמה סוכה צהובה בדרישה להשיב את 101 החטופים שעדיין נמצאים בעזה - על פני שטח בו עמדו בתים שנשרפו ונהרסו בשבת השחורה. נוסח חדש לתפילה בסוכה: "מזו הסוכה נשלח כוחות, לאהובים ואהובות שיש להחזיר, ולכל המשפחות"

זמן צפייה: 00:28

משפחות רבות ממתינות לקיים את מנהג האושפיזין ולארח את האנשים הכי חשובים עבורם, אך 101 חטופים עדיין בשבי חמאס בעזה. בקיבוץ בארי הוקמה אתמול (שלישי) סוכה צהובה בדרישה להשיבם. הסוכה נבנתה בשטח בו עמדו בתים שנשרפו ונהרסו על ידי מחבלי חמאס, והוקמה על ידי מטה מאבק משפחות החטופים.

השטח שבו נבנתה היה בעבר ביתם של משפחת שרעבי, ממנו נחטפו יוסי שרעבי ואופיר אנגל, וביתן של רעיה והילה רותם ממנו נחטפו השתיים עם אמילי הנד. מחברי הקיבוץ נמסר: "כואב ובלתי נתפס שהקמנו "סוכת חטופים" שתכליתה להמשיך את המאבק עבור החזרת אהובינו מעזה"

סוכת חטופים בבארי
סוכת חטופים בבארי | צילום: דוברות קיבוץ בארי

על קירות הסוכה צוירו סימנים צהובים של כפות ידיים ושלטים של עשרת חטופי קיבוץ בארי. בנוסף תלוי נוסח חדש לתפילה בסוכה: "בזו הסוכה נשב ונקשיב, לרחשי הלב המתגעגע, למי שחייבים להשיב. מזו הסוכה נשלח כוחות, לאהובים ואהובות שיש להחזיר, ולכל המשפחות. בזה הפתח תכנס תקווה, בזה המקום נאמר כי עוד היום, יש להזכיר, יש להכיר, יש להחזיר – את כולם".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410161138' autoplay='0' credit='דוברות קיבוץ בארי' desc='סוכת החטופים בבארי' poster='' kid='1_2amynu4m' duration='24']

נירה שרעבי, אלמנתו של יוסי שרעבי שנרצח בשבי חמאס וגופתו עדיין בעזה, וגיסתו של אלי שרעבי שנמצא בשבי, אמרה: "לא נשאר זכר פיזי לבית שלנו. לא תמונה, לא וילון. אבל אנחנו כאן, מתעקשות לבנות סוכה שתזכיר לעולם כולו - היה כאן בית, היו כאן משפחות, היה כאן עולם, והוא לא שלם. לא נעצור לרגע ולא ניתן לשכוח. חייבים להחזיר את אלי ויוסי שרעבי ואת כל החטופים והחטופות שנמקים כבר מעל לשנה בשבי".

רעיה רותם, שנחטפה יחד עם בתה הילה ועם אמילי הנד, והוחזרה אחרי 54 ימים במסגרת עסקת החטופים, אמרה: "אי אפשר להתרגל למראה הריק שנשאר איפה שפעם היה ביתנו, ביתנו שנשרף באותו יום שחור. לא יאמן שעל השטח הזה עומדת סוכה שמסמנת את החוסר באורחים הכי חשובים שיש, אחינו ואחיותנו שעדיין נמצאים בעזה. החזרתם היא עניין שלא סובל דיחוי ואסור שירד מסדר היום הציבורי, כן, גם על רקע כל שלל האירועים הביטחוניים הקשיים שחווה מדינתנו".

שלט "להחזיר אותם עכשיו
שלט "להחזיר אותם עכשיו | צילום: רויטרס

ממטה משפחות החטופים נמסר: "הסוכה היא זכר לארעיות, לבית זמני. החטופים עדיין לא בבית. בזמן שאנו מציינים את חג הסוכות תחת סכך מתחת לכיפת השמיים, הם כלואים במנהרות, רחוקים מהאור, מהבית. אסור לנו לאפשר לעוד חג לעבור מבלי שהם כאן איתנו. אסור לנו להפוך את הסוכות הזה לסוכות נצח של חוסר וודאות. מחזירים אותם הביתה עכשיו".

עוד נמסר כי בכוונת מטה משפחות החטופים לחזור להפגין בצאת השבת, בשעה 20:00, בכיכר החטופים בתל אביב. זאת לאחר שבועות בהם המתיחות הביטחונית מנעה זאת, בהודעה נכתב: "לאחר מספר שבועות בהן לא התקיימה בתל אביב העצרת המרכזית בשל הנחיות פקע״ר, במוצ״ש הקרוב עצרת משפחות החטופים חוזרת לכיכר החטופים ותתקיים בהתאם להנחיות פיקוד העורף".