המורים נגד המועצה בדרום: "הנוער במצוקה - אנחנו זועקים זאת משנה שעברה"

ברקע הדיון על הסרת צו איסור הפרסום מפרשת המין החמורה בדרום, הצוות החינוכי במוסד השיב לראשונה על הביקורת. "ההתנהלות בימים האחרונים ערערה וטלטלה את כל עולמנו - זו אינה השעה למלחמות אגו ומאבקים פוליטיים"

זמן צפייה: 00:56

המורים במוסד החינוכי בדרום, שבו נחשפה פרשת המין החמורה, הגיבו היום (רביעי) בפעם הראשונה להתקפה, לדבריהם, על צוות בית הספר, וטוענים כי הם היו אלה שהתריעו כבר בשנה שעברה על מצוקת התלמידים. "מתחילת השנה וגם בשנה שעברה אנחנו זועקים את זעקתנו", נכתב בהודעה מטעם המורים. "אנחנו זועקים את הצורך להתאים את מערכת החינוך לשעת החירום הארצית שבה אנו מצויים - הנוער במצוקה, מבחינה רגשית, חברתית, לימודית - זו מצוקה קיומית".

עוד נכתב בהודעת המורים כי "מצוקה זו מתורגמת למעשים קיצוניים ולפריצה של כל מסגרת נורמטיבית אפשרית. אנו עומדים מול מצוקה זו ומרגישים בעצמנו חסרי קול ואמצעים. המערכת מסרבת להגמיש את עצמה כדי שנוכל להתאים את ההתנהלות שלנו למציאות החדשה".

המורות והמורים תוקפים גם את המועצה האזורית, שהחליטה לפטר את המנהל ולנהל משא ומתן עם התלמידים מעל ראשם: "התנהלות המועצה בימים האחרונים ערערה וטלטלה את כל עולמנו. אנחנו מרגישים חשופים ופגיעים. ההתנהלות ניערה מעלינו את הכלי האחרון שעוד נותר לנו - המשמעות. זו אינה השעה למלחמות אגו ומאבקים פוליטיים. זו אינה השעה לפילוג ושיסוע. זו השעה להתאחד ולהתחבר".

"האם ניתנה הדעת, מצד הקהילה ומצד העומדים בראשה, על היום שאחרי? מי יקלוט את בני הנוער בתום המשבר? האם יעמדו מולם אנשי חינוך מפורקים, נטולי משמעות, נטולי כוחות, נטולי גיבוי? האם אלו הם אנשי החינוך אשר יוכלו להעניק לבני הנוער את הליווי והתמיכה שהם זקוקים לה במסעם. זוהי שעת חירום", נכתב.

מוקדם יותר השבוע פוטר מנהל המוסד החינוכי שבו התרחשה הפרשה. זאת, על אף שהיה אמור לפרוש בעוד כארבעה חודשים. בכיר לשעבר במוסד אמר לחדשות 13: "אני המום ואין לי שום הבנה איך זה קרה. דברים השתנו, ואין לי שמץ של מושג איך הדבר הזה התגלגל למה שהתגלגל. זה אסון גדול לאזור".

בתוך כך, משיחת זום שניהלו תלמידי המוסד החינוכי עולה כי האירועים במקום החלו לפני זמן רב. מועצת התלמידים הפסיקה את השביתה, לאחר שהגיעה להסכמות עם ההנהלה. במסגרתן, תהיה הפרדה בין השכבות, תהיה השגחה בתחנות הסעה ותוספת רכזות מוגנות.