אחד ממובילי המחאה בבלפור השווה את נתניהו להיטלר • תיעוד

סדי בן שטרית, המזוהה עם תנועת "קריים מיניסטר", נאם בהפגנה מחוץ לביתו של שר הביטחון והשווה את רה"מ למנהיג גרמניה הנאצית. "צורר היהודים בשנות ה-30 התנהג בדיוק כמוך - שיסה, הסית והרס"

זמן צפייה: 02:24

אחד ממובילי המחאה בבלפור, סדי בן שטרית המזוהה עם תנועת "קריים מיניסטר", השווה הלילה את ראש הממשלה בנימין נתניהו למנהיג גרמניה הנאצית, אדולף היטלר. בנאום שנשא מחוץ לביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין, אמר שטרית כי "בשנות ה-30 היה צורר ליהודים, הוא היה בגרמניה והתנהג בדיוק כמוך - שיסה, הסית והרס".

בתגובה לדברי שטרית מטעם תנועת "קריים מיניסטר" נמסר כי "מבהירים שהקיבוצניקים אינם נאצים, משטרת ישראל איננה הגסטפו ונתניהו איננו היטלר. התנועה קוראת לאזרחי ישראל לא ליפול לשיח המסית והמפלג של הנאשם מבלפור וחייליו בארגון הפשע אשר מוביל לאלימות כלפי מפגינים, רדיפת שומרי סף ואנשי תקשורת, וביזוי חללי צה"ל. נתפלל שעם הליכתו של נתניהו נצליח לשקם את ההריסות שהותיר אחריו ולרפא את השבר הלאומי שיצר ב-25 שנות שיסוי ופילוג".

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר גינה את ההשוואה ומסר כי "סדי בן שיטרית הופיע להפגין גם ליד ביתי והשתמש בביטויים מכוערים כלפיי כולל הוצאת דיבתי רעה. תבעתי אותו על כך והעניין יתברר בקרוב. אמירותיו המכוערות נגד ראש הממשלה תוך כדי השוואתו ל'היטלר' הן חציית קו אדום. זוהי הסתה חמורה שדינה מאסר. אני מצפה מהמשטרה לבדוק את המקרה החמור הזה".