טרגדיה בשדרות: נקבע מותה של פעוטה שנשכחה ברכב סגור

צוותי מד"א שהוזעקו לזירה ברחוב בן יהודה בעיר הדרומית מצאו את פעוטה בת שנה ו-4 חודשים במצב אנוש כשהיא מחוסרת הכרה, ופינו אותה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לבית החולים ברזילי באשקלון, שם נקבע מותה

זמן צפייה: 00:29

פעוטה בת שנה וארבעה חודשים נפטרה היום (חמישי) לאחר ששהתה במשך זמן ממושך ברכב סגור בשדרות. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה ברחוב בן יהודה בעיר מצאו את הפעוטה במצב אנוש כשהיא מחוסרת הכרה, ופינו אותה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לבית החולים ברזילי באשקלון, שם נקבע מותה

חובשי רפואת חירום במד"א הלל גאל דור ויונתן דוד סיפרו: "הגענו למקום וראינו בסמוך לרכב בידו של אזרח את הפעוטה כשהיא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וחמה מאוד למגע. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה שכללו קירור, עיסויים, הנשמות, ומתן תרופות ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבה אנוש".

ניידת מד"א בבית שמש
הזירה בה מתה הפעוטה בבית שמש | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

כמו כן, בשעות הצהריים גבר כבן 40 התמוטט ואיבד את הכרתו בשל מכת חום, בעת שביצע פעילות ספורטיבית בשטח פתוח סמוך למחלף ציפורית. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי בזירה ופינו אותו למרכז רפואי צפון (פוריה) כשהוא במצב קשה ולא יציב עם סימני מכת חום.

חובש בכיר במד"א, אביחי אלתר, סיפר: "הגבר שכב בשטח כשהוא מחוסר הכרה וסבל ממכת חום קשה. סיפרו לנו שבמהלך ריצה הוא התמוטט ואיבד את הכרתו. ביצענו בדיקות רפואיות ומצאנו כי טמפרטורת גופו גבוהה ומסכנת חיים. מיד התחלנו בביצוע פעולות רפואיות ופעולות להורדת חום גופו שכללו הפשטה, קירור ומתן נוזלים וטיפול תרופתי, ופינינו אותו לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם. מצבו מוגדר קשה ולא יציב".

יתר על כן, בצל מזג האוויר הקשה, אתמול בשעות אחר הצוהריים התפתחה שריפה ביער ברעם של קק"ל, ככל הנראה מנפילות שיגורים מלבנון במקום. בשעות אלו צוותי כיבוי של קק"ל וכבאות והצלה ממשיכים לפעול בשטח לכיבוי השריפה. בתוך כך, מזג האוויר היום בסביבת ברעם שבגליל העליון קיצוני מאוד, ובתחנת ברעם נמדדו היום 39 מעלות. לאורך כל הערב מזג האוויר באזור זה יהיה יבש וחם. בנוסף, בפעם השנייה מתחילת חודש יוני, בצפת נמדדה טמפרטורה חריגה של 37 מעלות. מחר צפויות טמפרטורות גבוהות אף יותר, עם התחממות נוספת במרבית אזורי הארץ.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406051640' autoplay='0' credit='מערך התצפיות של יחידת הפיקוח, קק"ל' desc='שריפה ביער ברעם' poster='' kid='1_3lkzjrfs' duration='147']

לפני כשבועיים נפטרה פעוטה כבת שנתיים לאחר שנשכחה ברכב סגור בבית שמש וככל הנראה שהתה בו במשך שעות. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה ברחוב רבי ברכיה בעיר מצאו אותה במצב אנוש ופינו אותה תוך פעולות החייאה לבית החולים שערי צדק בירושלים, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת השנה מתו ארבעה פעוטות לאחר שנשכחו או נלכדו ברכב. בעשור האחרון (2024-2013) מתו 44 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב. מנכ"לית הארגון אורלי סילבינגר מסרה: "שכחת ילדים ברכב יכולה לקרות לכל אחד ולכל אחת מאתנו. זה קורה בעיקר במצבים של עייפות, לחץ או יציאה משגרה. ההבנה שזה יכול לקרות גם להורה האחראי ביותר, צריכה להביא אותנו לכדי פעולה אקטיבית של מניעה".

"הדרך הטובה ביותר למניעה היא אימוץ הרגל מציל חיים", הוסיפה, "לביטחון נוסף משמשת המערכת החכמה המותקנת ברכב. בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה נוספת של הילכדות ילדים ברכב, כאשר הילדים נכנסים לרכב חונה אך לא יכולים לצאת ממנו. אני קוראת לכולם- אל תגידו לי זה לא יקרה. רק שמירה על הנחיות הבטיחות תמנע את האסון הבא"