נהג אוטובוס התעמת עם נוסעים חרדים: "אתם זבלים, סמרטוטי רצפה"

נהג של חברת "קווים" תועד כשהוא מקלל את הנוסעים, מצלם אותם - ומאיים: "זה הולך למכוני ליווי". בעקבות המקרה, הוא זומן לשימוע - ובהמשך התנצל: "הייתי בסערת רגשות - אני בעצמי אדם דתי"

זמן צפייה: 02:43

עימות סוער התפתח הבוקר (חמישי) בין נהג אוטובוס לבין נוסעים חרדים בביתר עילית, על רקע אי-עטיית מסכה על ידי אחד הנוסעים. בתיעוד, שעלה לרשתות החברתיות והסעיר את הגולשים, נשמע הנהג מתבטא בחריפות נגד הנוסעים, ואומר: "חרדים? אני אדבר אליכם איך שאני רוצה. אני לא עונה לכם כי אתם סמרטוטי רצפה וזבלים".

בהמשך הסרטון - שאותו צילם אחד הנוסעים החרדים, הנהג נשמע מאיים במכות, ולאחר מכן הוא נראה שולף את הטלפון הנייד ומצלם בחזרה את הנוסע, תוך שהוא מאיים עליו כי "זה הולך למכוני ליווי". כאשר הנוסע השיב לנהג שבכוונתו להתלונן עליו, ענה: "תגיד גם שאני שם זין עליך ועל אשתך".

בעקבות האירוע, הנהג הושעה מעבודתו בחברת "קווים", וקיבל זימון לשימוע. מאוחר יותר, הוא התחרט על דבריו ופרסם סרטון התנצלות: "מתנצל על המילים שאמרתי, אני בעצמי אדם דתי, לכן הזדעזעתי מדברי. אני מוכן להיפגש עם הנוסעים ולהתנצל, הייתי בסערת רגשות".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

10 ערבים מלוד יואשמו בהשלכת בקת"בים: "ניסו לחדש את המהומות"

דרמה במליאה: חוק הדיינים נפל בעקבות טעות בהצבעה של מיקי לוי

משה חוגג ביטל את המשחק נגד ברצלונה: "דרשו שלא יתקיים בי-ם"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-1507211503' autoplay='0' credit='' desc='נהג האוטובוס מתנצל ' poster='' kid='1_h6ryhw1x' duration='64'']

מארגון "נהגי האוטובוסים בישראל" נמסר בתגובה: "חוסר בתוכניות הדרכה מסודרות לנהגים על אף שמשרד התחבורה מתקצב זאת - הוא שורש הבעיה. חלק ניכר מעבודת הנהגים הוא לתת שירות ללקוחות ומעולם הם לא הודרכו בנושא. חוסר תודעת השירות בולטת מאוד במקרה זה. אנו מגנים כל אמירה פוגענית כזו או אחרת. מקרה זה רק שם באור הזרקורים את חובת הפיכת הנהגים למובילי דרך, דבר שיעשה רק על ידי הכרה בהם כעובדי ציבור תוך שיפור מעמדם".

על פי נתוני ארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית, אשר ביצע מעקב אחר נושא האלימות כלפי הנהגים דרך בשנת 2020, נמצא כי באותה שנה חוו הנהגים 3,644 מקרי אלימות פיזית. בפועל, המספר גבוה בהרבה, שכן רק 47% מהמקרים דווחו - כך לטענת ארגון הנהגים. בנוסף לכך, 40% מהנהגים דיווחו שחוו אלימות פיזית בעבודתם במהלך שנת 2020, בעוד ש-19% מהם דיווחו על שלושה מקרים ויותר.

מחברת קווים נמסר בתגובה: "אנו מתנצלים על התנהגות הנהג כפי שתועדה ומתביישים בה. לא נסבול התנהגות שכזו על ידי מי מנהגי ועובדי החברה, ונעשה כל שניתן כדי למנוע מקרים דומים. הנהג שצולם הושעה מיידית מעבודתו ויזומן בתחילת השבוע לשימוע כדין לפני פיטורים".