מדליית זהב לג'ודאי שגיא מוקי בטורניר הגראנד סלאם בבאקו

הספורטאי הישראלי זכה במדליה בתחרות במשקל עד 81 ק"ג, זאת לאחר שבדצמבר האחרון זכה בזהב באבו דאבי. כמו כן, טוהר בוטבול זכה במדליית כסף למשקל עד 73 ק"ג

זמן צפייה: 00:40

הג'ודאי שגיא מוקי זכה היום (שבת) במדליית זהב במשקל עד 81 ק"ג בתחרות הגראנד סלאם שהתקיימה בבאקו, אזרבייג'ן. כמו כן, טוהר בוטבול זכה במדליית כסף במשקל על 71 ק"ג.

שגיא מוקי זכה במדליית זהב בג'ודו

לאחר הזכייה, מוקי מסר כי: "אחרי יום ארוך ומתיש הצלחתי לזכות במדליית הזהב. זה הישג מאוד משמעותי בשבילי, אני מאוד גאה לייצג את המדינה, זה נותן לי המון מוטיבציה. ההישג הזה מקפיץ אותי להיות מדורג ראשון בעולם. אני אמשיך לייצג את המדינה על הצד הטוב ביותר, להתאמן קשה ולעשות הכל בשביל שאני אוכל להמשיך עם כמה שיותר רגעים כאלה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190511-2058' autoplay='0' credit='' desc='שגיא מוקי לאחר הזכייה במדליית הזהב' kid='1_z5di1do4' duration='72']

מאמן המשלחת הישראלית, אורן סמדג'ה, אמר לאחר הניצחון: "אני חושב שמוקי הראה היום עליונות מדהימה. מדליית כסף לטוהר אבוטבול שחוזר סוף סוף לפודיום בתחרות כזאת חשובה. היום הראשון לא כל כך הצליח, היו כמה טעויות בדרך, אני חושב שניתן לראות נבחרת מאוד חזקה מאוד טובה. אנחנו עם הפנים קדימה ליום נוסף מחר. לזכות במדליה בטורניר כזה גדול זה נותן לך תחושה מעולה".

על שגיא מוקי אמר: "אין הרבה מה לדבר על שגיא, אני חושב שהוא מאוד יציב, זו כבר מדליה שנייה בפודיום של הגראנד סלאם. 4 מדליות בכלל בשבעה חודשים האחרונים בגראנד סלאם, כולל אלוף אירופה. זה מעיד שהספורטאי מאוד יציב. אני גאה בצוות הגדול, באיגוד הג'ודו ובכל הספורטאים, זו תחושה מאוד טובה, תחושת ביטחון שיש נבחרת וספורטאים שאפשר לסמוך עליהם, נמשיך גם מחר לעשות את המקסימום".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190511-2104' autoplay='0' credit='באדיבות ערוץ הספורט 5' desc='רגע הזכייה של שגיא מוקי ' kid='1_m5ygqki8' duration='32']

בדצמבר אשתקד, מוקי זכה במדליית זהב בתחרות הגראנד סלאם שהתקיימה באבו דאבי. אז, סיפר בריאיון לחדשות 13 כי כששר את התקווה, "זה רגע מאוד מיוחד בשבילי, ואני מאמין שלא רק בשבילי. זאת הזדמנות מיוחדת לבוא ולנגן פה את 'התקוווה', באבו דאבי, משהו שעוד שלא קרה".

לדבריו, "לפני שנתיים התחרינו ללא הדגל, לא יכולנו להשמיע את ההמנון. אני מאוד שמח שהצלחתי להילחם היום, ולעשות את זה פה באבו דאבי. אני גאה לייצג את המדינה". הוא הוסיף: "אני מאוד שמח שהצלחתי לעשות את זה, ומחבק את כולם בארץ".

"אבו דאבי זה טורניר לא פשוט, מגיעים לפה כל הטופ העולמי", הבהיר מוקי, שסיפר על השיקום מאז שהפסיד מדליה באולימפיאדה האחרונה - ועל ההכנות לאולימפיאדה הבאה בטוקיו. "היום אני עם מדליית זהב, אני אלוף אירופה. טוקיו זו המטרה העיקרית, אבל יש לנו עוד דרך עד אז", סיפר.