בגיל 54: הזמרת גלית בורג ("גילי וגלית") נהרגה בתאונת דרכים

בורג ייצגה את ישראל באירוויזיון כחלק מהצמד שכלל גם את הילד גילי נתנאל, והשניים הגיעו למקום ה-12 בתחרות. היום היא הייתה מעורבת בתאונה בכביש 4314, סמוך לכפר דניאל שבשפלה, וצוות מד"א שהוזעק לזירה נאלץ לקבוע את מותה במקום

זמן צפייה: 01:28

הזמרת גלית (שירה) בורג נהרגה היום (ראשון) בתאונת דרכים בכביש 4314, סמוך לכפר דניאל שבשפלה. בורג, בת 54 במותה, ייצגה את ישראל באירוויזיון בשנת 1989 כחלק מהצמד "גילי וגלית", עם השיר "דרך המלך".

גילי נתנאל, שביצע את השיר עם בורג באירוויזיון, מסר הערב: "הידיעה על מותה הטראגי של גלית מצערת אותי מאוד. עצוב לי מאד. חלקנו חוויה משותפת ומרגשת מאד, לפני הרבה שנים. גלית תמיד תיזכר כמי שתמכה בי בתור ילד על במת העולם. היא הייתה מקסימה אליי ולא אשכח אותה . תנחומיי הכנים למשפחתה".

התאונה התרחשה לפני הצהריים, וצוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותה במקום. בנוסף נפגעו בתאונה באורח קל נהג משאית ונהגת ברכב נוסף. פראמדיק מד"א גיא בובליל וד"ר ראם שדה מביה"ח אסף הרופא שהגיעו למקום סיפרו: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד עם מעורבות משאית ושני כלי רכב, אחד מהרכבים היה לכוד תחת חלקה הקדמי של המשאית".

עוד הם מסרו: "במקביל לפעולות החילוץ המורכבות של לוחמי האש ביצענו בדיקות רפואיות אבל הנהגת חולצה כשהיא ללא סימני חיים עם פגיעה רב מערכתית קשה ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה. הנהגת מהרכב השני, אישה כבת 30 ונהג המשאית גבר בשנות ה-20 טופלו על-ידי צוות נוסף של מד"א בזירת האירוע".

זירת התאונה בשפלה
זירת התאונה בשפלה | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

בורג נולדה בשנת 1968 וגדלה בבת ים, ובשנת 1989 צוותה לגילי נתנאל, אז בן 12, לקראת תחרות הקדם-אירוויזיון, והשניים ביצעו את שירו של שייקה פייקוב "דרך המלך". לאחר שזכו במקום הראשון הם נשלחו לייצג את ישראל באירוויזיון שהתקיים בלוזאן שבשווייץ, והגיעו למקום ה-12 מתוך 22 מתמודדים.

בורג הייתה אם לשניים, ובשנים האחרונות החלה תהליך של חזרה בתשובה, והחלה לעסוק בשירה בערבי הפרשת חלה והופעות מוזיקליות לנשים בשילוב סיפורה האישי. היא הייתה נשואה בשנית, לחסיד חב"ד, ואת השם "שירה" הוסיפה לשמה המקורי בהמלצת רב.