תאונה קטלנית בכביש הערבה: גבר ואישה נהרגו בהתנגשות עם משאית

משאית שהובילה כלי רכב באזור יהל התנגשה בשני רכבים מסיבה שטרם התבררה. התוצאה הטראגית: בני זוג מאילת, בני 75 ו-72, נהרגו במקום. נהג המשאית פונה לביה"ח יוספטל באילת ונהגת הרכב הנוסף טופלה בזירה. המשטרה חסמה את קטע הדרך בשני הכיוונים

זמן צפייה: 03:33

גבר ואישה נהרגו היום (שני) בתאונת דרכים קטלנית בכביש 90 בערבה, לאחר שהתנגשו במשאית שהובילה כלי רכב באזור יהל. ההרוגים הם פולי ואהוד עופרי, בני זוג תושבי אילת בני 75 ו-72. נהג המשאית פונה לבית החולים יוספטל באילת ע"י פראמדיקים של מד"א, ונהגת רכב נוסף טופלה במקום. המשטרה הודיעה כי בעקבות התאונה - הכביש נחסם לתנועה באזור בשני הכיוונים.

בנם של ההרוגים סיפר היום לחדשות 13: "עוד לא קיבלנו הודעה רשמית. הם חזרו ממרוקו היום בבוקר, טיול של 10 ימים. הם תושבי אילת כבר 50 שנה ונשואים מעל 50 שנה, אנשים מבוגרים וטובים. אבא נהג מונית הרבה מאוד שנים. אף אחד לא דיבר איתנו. הבנתי שמשאית נכנסה בו". קרובת משפחתם של בני הזוג אמרה: "מדובר באילתים שגידלו משפחה לתפארת, הם דיברו כל הזמן על הרולטה הרוסית הזאת של כביש 90. עדיין לא קיבלנו הודעה רשמית".

פולי ואהוד עופרי, בני הזוג שנהרגו בתאונה בכביש הערבה
פולי ואהוד עופרי, בני הזוג שנהרגו בתאונה בכביש הערבה

פראמדיק מד"א ניר יפת וחובש בכיר במד"א אלי שריקי סיפרו: "כשהגענו למקום התאונה ראינו את המשאית שהייתה עמוסה ברכבים עומדת בשול הכביש ואת שני הרכבים הפרטיים בסמוך כשבאחד מהם נלכדו גבר ואישה. תוך כדי פעולות חילוץ ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם. נהג המשאית שנפגע באורח קל פונה באמבולנס מד"א לבי"ח יוספטל במצב קל ונהגת הרכב השני טופלה במקום ולא נזקקה לפינוי".

אלדד רוזן, חובש באיחוד הצלה, מסר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בזירה קשה של תאונה עם מעורבות רכב פרטי ומשאית שהובילה כלי רכב. למרבה הצער גבר ואשה נהרגו עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלו".

זירת התאונה בכביש 90, הערבה
זירת התאונה בכביש 90 | צילום: דוברות איחוד הצלה

על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס, 88 תאונות דרכים אירעו בעשור האחרון בכביש 90 בקטע הכביש שמצומת קטורה ועד לצומת הערבה, קטע הכביש שאין בו מעקה הפרדה ואיננו מוסדר. באותן תאונות נפגעו 333 בני אדם, אשר 35 מהם נהרגו, כולל שני ההרוגים היום. מתחילת השנה נהרגו תשעה בני אדם בתאונות שהתרחשו רק במקטע שבין קטורה לצומת הערבה.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר: "כביש 90 ממשיך לגבות קורבנות. אני מבקש להשתתף בצערן הכבד של המשפחות השכולות. כביש הדמים הזה הוא כמו רולטה רוסית וכל נסיעה בו היא הימור על החיים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים התחייבו כבר לפני שנים לשפר את התשתית לאורך כביש 90 אבל נעשה מעט והכביש ממשיך להוות סכנה בטיחותית".

"כמה עוד בני אדם צריכים לשלם בחייהם כדי שמישהו יתעורר ויחליט להפוך את כביש הדמים הזה לכביש בטוח?", הוסיף עו"ד יעקב, "כביש הערבה מהווה עורק תחבורה ראשי לדרום ולערבה אשר סובל מבעיות תשתית חמורות מאוד. הוא איננו סלחני לטעויות הנהג, אין בו הפרדה ביו הנתיבים שתמנע תאונות חזיתיות, והכניסות והיציאות לישובים אינן מוסדרות. הממשלה החדשה חייבת לשים את תיקון התשתית בכביש 90 בראש סדר העדיפויות כדי למנוע את התאונה הבאה ולמנוע עוד צער, סבל וכאב ממשפחות רבות".

זירת התאונה בכביש 90, הערבה
זירת התאונה בכביש 90 | צילום: דוברות זק''א

ראש עיריית אילת אלי לנקרי אמר היום: "אני חש צער עמוק על הקרבנות האינסופיים שגובה מאיתנו כביש הדמים. הפעם מדובר בזוג מוותיקי העיר אילת, משפחה שורשית שהיא חלק מהותי בקהילה המקומית. בעוד שבועיים שלושה צפויות להתחיל, העבודות לשדרוג כביש הערבה. אני שב ודורש מהממשלה לקחת אחריות על הכביש שמשרת את עשרות אלפי תושבי אילת ומאות אלפים הנופשים בה ולהשלים את שדרוג הכביש לכל אורכו בדחיפות וללא הפסקה ולצד זאת להוציא את פרויקט הרכבת אל הפועל במהירות האפשרית. רק כך נוכל להבטיח את שלומם וביטחונם של הנכנסים והיוצאים בשערה של העיר".

.כביש הערבה (90)
כביש הערבה (90) | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לפני כחצי שנה, לאחר תאונה בה נהרגו ארבעה בני משפחה שהיו בדרכם מחופשה באילת לביתם במזרח ירושלים, נערכה הפגנה נרחבת של תושבי הערבה, בניסיון להעביר מסר למקבלי ההחלטות להעביר כסף כדי לתקן את הדרך שגבתה את חייהם של 80 בני אדם ב-20 השנים האחרונות. המוחים קראו: "די להרוגים, להרחיב את כביש 90".

בחודש יוני השנה סיכמו שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת התחבורה מרב מיכאלי על תקציב בסך 110 מיליון שקלים עבור שדרוג כביש 90. זאת, בנוסף ל-300 מיליון השקלים שהוקצו לטובת הרחבת הכביש במקטע של קטורה עד נחל שיטה. בלב המקטע הזה התרחשה התאונה היום.

התקציב הנוסף יוקצה לפתרונות בביצוע מיידי בכל 100 הק"מ החל מנחל שיטה ועד צומת ערבה הכוללים נתיבי עקיפה, מפרצי מנוחה, תאורה ושדרוג הכביש. העבודות על שדרוג הכביש עוד לא התחילו, אך פתרונות אלה לדברי השרים יהיו מוכנים כבר החל מאמצע שנת 2023.