"שנה בלי אות חיים": ההודעות מ-7 באוקטובר, וזעקת קרובי החטופים

בתו של החטוף אוהד בן עמי, יולי, הקריאה בדמעות מול מעונו של נתניהו בירושלים את שיחתה האחרונה עם אביה באותן שעות ארורות ב-7 באוקטובר, לפני שנחטף לעזה: "הם בבית, תפסו אותנו, שמע ישראל". היא פנתה לאביה בכאב: "ניצלנו ואתה לא יודע את זה. כולנו בסדר ואנחנו מחכים לך". עינב צנגאוקר כתבה לבנה מתן: "אימא כאן, לעולם נלחמת"

זמן צפייה: 00:47

בתו של החטוף אוהד בן עמי, יולי, זעקה הבוקר (שני) בדמעות מול מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים והקריאה את שיחתה האחרונה עם אביה באותן שעות ארורות ב-7 באוקטובר, לפני שנחטף על-ידי מחבלי החמאס לרצועת עזה - ממנה עדיין לא שב.

"כבר שנה מאז אותו הבוקר. ב-09:58 אבא כבר לא עונה. בשעה 11:30, אחרי שאבא כתב לאמא הודעה: "הם בבית, תפסו אותנו, שמע ישראל', כשאני בבית, בממ"ד, שומעת את כל היריות, מקווה שלא עושים להם דבר רע - ואז, ב-11:30, אנחנו רואים את התמונה שלו נלקח בבוקסר", אמרה יולי.

"כבר שנה שאני לא יודעת שום דבר עליך, שנה שאין לנו אות חיים", זעקה יולי בכאב, ופנתה לאביה - בתקווה שישמע את קולה: "אבא, אני אוהבת אותך ואנחנו נלחמים עליך ימים ולילות. אנחנו עם אמא ואוהבים אותך, וכולנו בסדר. ניצלנו ואתה לא יודע את זה. כולנו בסדר ואנחנו מחכים לך". אמה של יולי, רז, נחטפה גם היא באותה שבת שחורה, ושוחררה מהשבי בעסקת הפעימות.

השיחה האחרונה בין יולי בן עמי ואביה אוהד לפני שנחטף
השיחה האחרונה בין יולי בן עמי ואביה אוהד לפני שנחטף
השיחה האחרונה בין יולי בן עמי ואביה אוהד לפני שנחטף
השיחה האחרונה בין יולי בן עמי ואביה אוהד לפני שנחטף

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410070817' autoplay='0' credit='מטה משפחות החטופים' desc='יולי בן עמי מקריאה את השיחה האחרונה עם אביה מול מעון רה"מ: "הם בבית, תפסו אותנו, שמע ישראל"' poster='' kid='1_nlx9ec04' duration='153']

עינב צנגאוקר, אמו של מתן החטוף בעזה כתבה לבנה בציון שנה לחטיפתו: "אם הייתי יכולה היום, לפני שנה, להתריע מה צפוי לקרות לך, הייתי מספרת שבעוד כמה דקות, למען הדיוק בשעה 06:29, מחבלי חמאס צפויים לפלוש לקיבוץ שלך, ניר עוז. אתה צפוי לעבור שעות מתוחות שבהן לא תדע מה קורה סביבך, הפחד למות מבלי שתיפרד ממני, מנטלי, שני ואילנה יעסיק אותך במיוחד".

"אתה צפוי להילחם על חייך. אתה צפוי להיפרד מאיתנו בהודעה בוואטסאפ. תילקח באכזריות אל תוך עזה, המחבלים יציגו אותך לראווה מול ההמון העזתי כאילו אתה שלל. אתה צפוי להיות מוחזק בשבי בתנאים קשים שאני לא יכולה אפילו לדמיין".

עינב צנגאוקר לבנה מתן החטוף: "אימא כאן, לעולם נלחמת"
עינב צנגאוקר לבנה מתן החטוף: "אימא כאן, לעולם נלחמת"

"ציפיתי שכבר תהיה בבית לפני שנציין שנה לחטיפה שלך. ציפיתי שהממשלה שאחראית למחדל שקרה לך, כבר מזמן תפעל כדי להחזיר אותך אליי. בטח תצפה שלא נוותר עליך, בטח תצפה שלא נשכח אותך, בטח תצפה שנשרוף את המדינה כדי שתחזור, בטח תצפה שכל אזרחי המדינה יעדיפו שתחזור תחילה הביתה לפני כל דבר אחר, אז תדע מתן, כל הציפיות שלך קורות יום-יום, שעה-שעה, שנייה-שנייה. אמא כאן, לעולם שומרת עליך ונלחמת עליך, מאותו הבוקר ועד שתחזור. תחזיק בתקווה מתן, תחזיק בה כמוני, כמונו כמוך. אוהבת אותך חיים שלי, בקרוב נחזיר אותך".