סגן מנהל סורוקה: "לא נהפוך את ביה"ח למבצר ממוגן עם חומה וגדר תיל"

פרופ' רועי קיסוס התייחס לאירוע האלימות החריג בבית החולים, ואמר כי אין יכולת להבטיח ששום כלי נשק לא נכנס פנימה. "עניין הביטחון מוטל לפתחי משטרת ישראל, היא אמונה על ביטחון תושביה"

זמן צפייה: 05:48

סגן מנהל בית החולים סורוקה, פרופ' רועי קסוס, התראיין הערב (שני) למהדורה המרכזית, בעקבות אירוע האלימות החריג שאירע אמש, ואמר כי אין דרך לסגור את בית החולים הרמטית. "סורוקה הוא בית חולים ענק עם אלפי מבקרים ביום", אמר קיסוס, "ואנחנו לא נהפוך אותו למבצר ממוגן עם חומות וגדרות תיל ואבטחה של פירוק מכוניות בכניסה בסגנון שדה תעופה"

"האירוע אתמול היה אירוע בקנה מידה שאנחנו לא מכירים, אירוע חריג בכל קנה מידה", הוסיף קסוס, "אנחנו כהנהלה שמים כקו ראשון מבחינתנו את ביטחון המטופלים שמגיעים לבית החולים, את הביטחון של בני המשפחות שמגיעים לבית החולים, וכמובן את ביטחון העובדים של בית החולים, ואתם מרגישים את האווירה, אתם יכולים להבין שלפעמים זה לא פשוט בכלל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

העוזרת של מילצ'ן על נתניהו: "נהנתנות וחזירות שעברו כל גבול"

ביקור היסטורי: שר הביטחון יטוס למרוקו בשבוע הבא

שומעת פי 4: החתולה בעלת ארבע אוזניים כובשת את הרשת

לגבי השאלה איך הצליחו להכניס נשק לבית החולים אמר קסוס: "מההיכרות שלי ומהנהלים שאנחנו עובדים מולם, השומרים בכניסה שואלים אנשים לנוכחות כלי נשק וגם בודקים במידת הצורך. לגבי היכולת שלנו ממש להבטיח ששום כלי נשק לא נכנס לבית החולים, זה לא מציאותי".

"לא נשלה את עצמנו, אנחנו מבינים שהדברים כרגע לא הולכים לכיוון כל כך טוב, כך אני מרגיש, ואנחנו מרגישים את זה גם בבית החולים", הוסיף קסוס, "גם בכמות אירועי האלימות שמגיעים לבית החולים, גם בדברים שאנחנו רואים בסביבה שלנו ולאו דווקא דברים שקשורים לבית החולים, ובטח ובטח כשמדובר באירוע כל כך חריג כמו שקרה כאן אתמול בערב".

לסיום אמר קסוס: "אני חושב שהמסר פה הוא מסר כפול. אני חושב שאנחנו צריכים להסתכל על עצמנו פנימה כחברה, כבני אדם, ולהבין שאנחנו חייבים לבחון את הראייה שלנו את הדברים. עניין הביטחון מוטל לפתחי משטרת ישראל, היא אמונה על ביטחון תושביה כולל במסגרת בתי חולים".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1511212054' autoplay='0' credit='' desc='פצוע ירי בסורוקה' poster='' kid='1_jg3ktk54' duration='64']

בזמן השידור מסורוקה, קרובי משפחה של פצוע ירי הגיעו לבית החולים והתגודדו בכניסה, אך בניגוד לאתמול הגיעו הרבה מאוד כוחות משטרה לבית החולים, ופינו אותם מהרחבה לעבר מגרש החניה.