בשל הבולען: התנועה באיילון תיחסם לדרום, שיבושים ברכבות בת"א

מהנדסים הגיעו לבדוק את הבולען שנפער בעלייה למחלף השלום. שרת התחבורה מיכאלי: "מי שיכול לעבוד מהבית - עשו זאת. אל תגיעו לת"א ברכב פרטי". המשטרה סגרה את נתיבי איילון מאזור מחלף גלילות דרומה וקוראת לנהגים לא להגיע לאזור מחשש לפקקי ענק. וגם: הנחיות מעודכנות לזמני הגעת חיילים לבסיסים מחר

זמן צפייה: 03:18

נתיבי איילון מצפון לדרום ייחסמו בעקבות הבולען הגדול שנפער לפנות ערב היום (שבת) בעלייה למחלף השלום, נתיבי איילון שבלב תל אביב, בציר הסואן של המדינה. מעט אחרי 21:00 החלה המשטרה לסגור את הכביש מאזור מחלף גלילות דרומה. שרת התחבורה מרב מיכאלי הגיעה למקום ואמרה כי היא ממליצה שלא להגיע מחר עם רכב פרטי לנתיבי איילון. כמו כן, צה"ל יחייב רק חיילים שפעילותם הכרחית להגיע לבסיס הקריה מחר. בשאר הארץ - המפקדים הונחו לאפשר לחיילים זמני הגעה סבירים.

שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה הערב כי היא "שבה וקוראת לכל מי שיכול לעבוד מחר מהבית - עשו זאת. אם אתם חייבים להגיע למרכז, עשו זאת בתחבורה ציבורית. אל תגיעו לתל אביב ברכב פרטי".

מדובר צה"ל נמסר: "בהתאם להערכת המצב ביחס לבולען שנפער בכביש איילון, עתידים להיות מחר עומסי תנועה רבים, חסימות צירים והפסקת תנועת הרכבות החל משעות הבוקר המוקדמות. על כן הוחלט בצה"ל על צמצום ההגעה, למחנה 'רבין' (הקריה), בסיסי גלילות והמחנות במרחב גוש דן. בנוסף, המפקדים יתאימו את זמני הגעת המשרתים לכלל בסיסי צה"ל ברחבי הארץ על-פי הצורך ובהתאם לעומסים הצפויים".

למרות התנועה הערה, למרבה המזל איש לא נפגע במקום, אין פצועים או לכודים - וכרגע הכוחות בשטח מנסים להבין מה גרם להיווצרות הבולען - שממשיך להתרחב. הבולען נוצר ככל הנראה מסחף מים שעדיין לא ברור מה מקורו.

בולען באיילון
בולען באיילון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אחת הטענות היא שמדובר בבנייה שחפרה בעומק האדמה והביאה לצינור מים שהביא לסחף ועלול להביא לבולענים נוספים - לכן מהנדסים של נתיבי איילון ורכבת ישראל מגיעים למקום להערכת מצב וכדי להשיב את המצב לשגרה כמה שיותר מהר.

הבולען באיילון
הבולען באיילון

נתיבי איילון ככל הנראה ייסגרו מאזור גלילות ורוקח לפחות עד מחר בבוקר, לכן עלולים להיות פקקים באזור גוש דן. החלטה בנושא אמורה להתקבל בדקות הקרובות. הבולען הנתון בכביש עלול להמשיך להתפתח.

בולען באיילון
בולען באיילון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מהמשטרה נמסר: "כביש 20 לדרום, 5 נתיבים לפני העלייה למחלף השלום, נחסם לתנועה בעקבות קריסת חלק מנתיב במחלף השלום. התנועה בכביש 20 פתוחה באמצעות שני נתיבים בלבד וצפוי עומס תנועה במקום".