בן 4 נהרג מפגיעת רכב בנגב

הילד הובהל למרפאה מקומית ביישוב חורה כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי במקום וביצעו בו פעולות החייאה שבתומן נאלצו לקבוע את מותו

אמבולנס בנגב מגיע לבצע פעולות החייאה לשני פעוטות בני 2 ו-3
אמבולנס בנגב (ארכיון) | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

ילד בן 4 נהרג היום (שבת) לאחר שנפגע מרכב בחורה שבנגב. הילד הובהל למרפאה מקומית לאחר הפגיעה, כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית. צוותי מד"א העניקו לו במקום טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה שבסופן נקבע מותו.

פרמדיק מד"א עמית מיכאל סיפר: "כשהגענו למרפאה חברנו לצוות הרפואי שהעניק לילד טיפול רפואי ראשוני. סיפרו לנו שהוא נפגע מרכב. המשכנו את הטיפול הרפואי ואת פעולות ההחייאה אבל מצבו היה קריטי ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

בעקבות תאונת הדרכים הקטלנית בנגב שבה נהרג ילד, על פי עמותת אור ירוק 26 ילדים (עד גיל 14) נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022, כשמחצית מהם הולכי רגל. דו"ח חדש (ספטמבר 2022) של המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) חושף את גודל הכישלון של מדינת ישראל בצמצום מותם של ילדים בתאונות דרכים. בשינוי מספר הילדים ההרוגים מתאונות דרכים במהלך העשור האחרון 2021-2011 ניצבת ישראל במקום הרביעי והגרוע (מקום 26 מתוך 29 מדינות האיחוד).

גם כאשר משווים את מספר הילדים ההרוגים מתאונות דרכים למיליון ילדים באוכלוסייה, ישראל משתרכת מאחורי כמעט כל מדינות אירופה – מקום 28 מתוך 32 מדינות אירופה.

עו"ד יניב יעקב מנכ״"ל עמותת אור ירוק: "אני משתתף בצערה הכבד של המשפחה השכולה. מסוכן להיות ילד בישראל ובכל שנה כיתת לימוד שלמה פשוט נמחקת מחיינו. לכל ילד מגיעה הזכות לחיות בסביבה בטוחה ולכן שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת לשים בראש סדר העדיפויות את צמצום היפגעותם של ילדים בתאונות דרכים. חייבים להגביר את התקנתן של פסי האטה ולהגביה מעברי חציה כדי לרסן ולמתן את מהירות הנסיעה באזורים עירוניים. כצעד ראשון יש לאשר את התכנית הלאומית שתפחית את תאונות הדרכים בשיעור של 50% בחמש השנים הקרובות ותמנע מעוד ילדים להיפגע בכביש".

לפי נתוני ארגון בטרם, מתחילת השנה נהרגו 9 ילדים בדריסה בסביבת הרכב, מתוכם 7 מהחברה הבדואית.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית בטרם לבטיחות ילדים: "רגע לפני שאנחנו מסיימים את שנת 2022, ילד נוסף נהרג בדריסה בחורה. דו"ח תמותת ילדים בהיפגעות שפרסם השבוע ארגון בטרם הראה בצורה מובהקת שילדים בחברה הבדואית נמצאים בסיכון הגבוה ביותר למות בתאונה ביחס לכלל ילדי ישראל. מהדו"ח עולה קשר ישיר בין מצב סוציו-אקונומי לסיכון למוות בתאונות ילדים. אני קוראת לממשלה החדשה שהושבעה השבוע לפעול בצורה נחושה וברורה לצמצום תאונות הילדים ולהמשיך בפעילות ממוקדת בתוכניות מוכחות באוכלוסיות בסיכון, בהן הילדים מהחברה הבדואית".