"תהיו אנשים טובים": הצוואה של סמ"ר שחר פרידמן, שנפל בעזה

"תעריכו את הדברים הקטנים שיש לעולם להציע, בעיקר טבע ומוזיקה. והכי חשוב – תהיו אנשים טובים בדרככם", כתב סמ"ר שחר פרידמן, שנפלה ברצועת עזה בחודש שעבר. עם תום שנת 2023, שנה שאיש מאיתנו לא יתגעגע אליה - מתחילתה ועד סופה - ובתקווה ש-2024 תהיה טובה יותר אלינו, הנה כמה עצות מצוואתו של שחר, שעשויות לשנות את החיים פה לטובה

זמן צפייה: 01:55

מחר היום האחרון של 2023, שנה שאיש מאיתנו לא יתגעגע אליה - מתחילתה ועד סופה. רגע לפני שהשנה מסתיימת, בתקווה ש-2024 תהיה טובה יותר אלינו, הנה כמה עצות שעשויות לשנות את החיים פה לטובה.

סמל-ראשון שחר פרידמן נפל ברצועת עזה בחודש שעבר, וזה קטע מהצוואה שלו; המילים האחרונות שכתב לבת זוגו נגה: "היו אנשים טובים. תחייכו. תשאפו לגרום לכל אדם שיפגוש בכם לחייך גם. תהיו פתוחים לביקורת ותנסו תמיד להשתפר. דעו כי המידה הגדולה ביותר אשר יכולה להיות לאדם היא היכולת לשמח אדם אחר. תפתחו אוזניים לצרכיו של הזולת ותפקחו עיניים לצערו. השתדלו לחייך כמה שיותר גם כשקשה". אנחנו מנסים, שחר, להמשיך לחייך - וזה אכן קשה מאוד בימים האלה".

"שימו לב לאנשים הקטנים שנופלים לנו בזווית של העין. תעריכו את הדברים הקטנים שיש לעולם להציע, בעיקר טבע ומוזיקה. והכי חשוב – תהיו אנשים טובים בדרככם. אל תתנו לחברה להכתיב לכם מה עושה אתכם אנשים טובים - פשוט השתדלו כמה שאפשר; וגם כשנופלים, דעו כי זאת הדרך להצלחה. תאהבו את עצמכם ואת העולם, וכשתקרינו החוצה שמחה - ייווצר לאט לאט מעגל שייצור עולם טוב יותר"

שנהיה ראויים בשנת 2024 לשחר ולחבריו הרבים שנפלו בשלושת החודשים האחרונים. שנדע ליצור, לאורם, כפי שכתב בצוואתו – עולם טוב יותר.