ההקלטות מפגישת משפחות החטופים עם נתניהו: "אתה אחראי, כשלת"

בפגישה הטעונה עם חברי הקבינט, שכללה גם חטופים ששוחררו ופוגשים בפעם הראשונה את ראש הממשלה והשרים, התפתחה מהומה - וזעם המשפחות נשמע בבירור. אחת מהמשתתפות צעקה על רה"מ: "אני תושבת העוטף 40 שנה, אתה הבטחת יותר מפעם אחת שחמאס יקבל מכה אנושה"

זמן צפייה: 03:22

במהלך הפגישה הסוערת שקיימו היום (שלישי) משפחות החטופים עם חברי קבינט המלחמה נרשמו חילופי דברים קשים, במסגרתם הוטחו בראש הממשלה בנימין נתניהו ובשרי הקבינט האשמות בנוגע לחידוש הלחימה וקצב השבת החטופים. "אני תושבת העוטף 40 שנה", הטיחה אחת הנוכחות בראש הממשלה, "אתה הבטחת יותר מפעם אחת שחמאס יקבל מכה אנושה. אתה אחראי, אתה כשלת".

בהמשך הפגישה צעירה שאביה חטוף פנתה לנתניהו ואמרה: "אבא שלי אמנם גבר אבל הוא שם בשבי משפילים אותו". אחת החטופות ששבה מהשבי העידה: "אונסים שם גם גברים". אישה ששוחררה משבי חמאס והשתתפה בפגישה סיפרה: "לא היה ממי לבקש אפילו מים. סימנו להם על בקבוק מים הם שיחקו אותה לא מבינים מה אנחנו רוצים". בנוגע לתקיפות חיל האוויר הישראלי ברצועת עזה הוסיפה: "כשהיו הפצצות, אנחנו התעוררנו, המחבלים המשיכו לישון".

שרון שרעבי, ששני אחיו עדיין שבויים בעזה, אמר לאחר שיצא מהפגישה: "ראש הממשלה והקבינט מבינים שאסור להם להישאר עוד שנייה אחת שם. מצב החטופים רק מדרדר. מדינת ישראל עומדת בפני צומת, מצד אחד היא צריכה להתמודד עם ארגוני טרור שמחזיקים חטופים ומצד שני לגלות רגישות גם בהשגת יעדי מלחמה".

משפחות החטופים בדרכם לפגישה עם ראש הממשלה וקבינט המלחמה
משפחות החטופים בדרכם לפגישה עם ראש הממשלה וקבינט המלחמה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
רז בן עמי, ששוחררה משבי חמאס, בכניסה לפגישה עם קבינט המלחמה
רז בן עמי, ששוחררה משבי חמאס, בכניסה לפגישה עם קבינט המלחמה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בהתייחסות להתבטאויות בימים האחרונים בנוגע למצב החטופות שנותרו בשבי, מדובר צה"ל נמסר: "השיח בנושא לא אחראי, לא מדויק ויש להימנע ממנו. אנחנו מבצעים מעקב מודיעיני מסביב לשעון אחר החטופים, ודורשים מכל הארגונים הבינלאומיים לוודא את מצבם, את ביטחונם ולתת להם מענה רפואי - נשים וגברים כאחד. כל רגע בשבי מסכן את חטופינו. אנחנו עושים הכל על מנת להשיב אותם הביתה בהקדם".

דובר משרד החוץ של ארה"ב, מתיו מילר, אמר אתמול בשיחה עם עיתונאים כי "נראה שאחת הסיבות שחמאס לא רוצים לשחרר את הנשים שהם מחזיקים בשבי היא שהם לא רוצים שהנשים האלה ידברו על מה שעבר עליהן בשבי".