תיעוד דרמטי: ילד וגבר נסחפו לעומק הים מול חופי הרצליה - וחולצו

הילד, בן 11, נסחף על אבוב, וחברו של אביו, בן 45, קפץ למים ושחה אחריו. השניים אותרו כשהם תשושים כשלושה קילומטרים מול חופי הרצליה - וחולצו על-ידי יחידת השיטור הימי של מחוז ת"א

זמן צפייה: 00:57

יחידת השיטור הימי של מחוז תל אביב, בסיוע סירות אזרחיות נוספות, איתרו וחילצו אמש (רביעי) ילד בן 11 וגבר בן 45 שנסחפו ללב הים - כשלושה קילומטרים מול חופי הרצליה, "כשהם תשושים וללא יכולת לשוב לחוף".

לפי המשטרה, "האירוע התרחש סמוך ל-19:00, אז התקבל דיווח במוקד המשטרה מאב שנמצא על יאכטה מושכרת מערבית להרצליה, על ילדו בן 11, ילדה בת 6 וחברו בן 45, שירדו לאבוב שהיה קשור בחבל לספינה, כשלפתע הילד בן בן ה-11 ניתק מהאבוב והחל להיסחף במהירות ללב הים. חברו של האב החל לשחות אחרי הילד ונסחף אף הוא בזרם, והילדה שנותרה על האבוב נמשתה בעזרת החבל אל הספינה".

הצלה בלב ים
הצלה בלב ים | צילום: דוברות המשטרה

השניים, הילד והגבר, שנותרו במים החלו להתרחק במהירות עד שאבד איתם קשר עין. על היאכטה שאותה השיט חברו של האב שנסחף במים נותר האב ללא הכשרה כמשיט ושתי ילדות בנות 6. האב על הספינה דיווח על האירוע, ושוטרי יחידת השיטור הימי יצרו עמו קשר וביקשו ממנו לשלוח מיקום בעזרת וואטסאפ. צוות השיטור הימי על הספינה זינק לאזור, ובמקביל, הוציא הודעה במכשיר הקשר הימי לכל כלי השיט שנמצאים באזור להגיע ולסייע בסריקות. שוטר נוסף מיחידת השיטור הימי של מחוז תל אביב, שהיה בבילוי עם משפחתו בחוף סמוך, הגיע במהירות ליחידה ויצא אף הוא באמצעות אופנוע ים לסייע בסריקות.

סירות אזרחיות שהגיעו לסייע, תודרכו על ידי שוטרי השיטור הימי שערכו חלוקה של אזורי סריקה מקו החוף ועד למרחק של 3 ק"מ מהחוף, בהתאם לחישובי ציר היסחפות של השניים על פי הערכה שבוצעה על ידי השוטרים וזאת בהתחשב בגלים, הרוח והזרמים באזור באותה עת. במהלך הסריקות דיווחה אחת הסירות כי איתרה את השניים במים, והם הועברו לסירת השיטור הימי.

הילד שניצל
הילד שניצל | צילום: דוברות המשטרה

הילד נבדק על ידי חובש היחידה שהיה על הספינה המשטרתית, ונמצא סובל מהיפותרמיה קלה, והוא נעטף בשמיכות מילוט לחימום. השניים הועברו להמשך טיפול מד"א במרינה הרצליה, והילד פונה על ידי מד"א להמשך טיפול בבית החולים, נמסר.