נועה ארגמני לנתניהו: "כששמעתי שאמרת שהמלחמה עוד ארוכה - נשברתי"

לפי מקורות שנכחו בפגישה בין ראש הממשלה למשפחות חטופים שהמריאו עימו לוושינגטון, הצעירה שחולצה משבי חמאס אמרה לנתניהו כי "הרגע הכי קשה עבורה בשבי" היה כששמעה אותו אומר ברדיו ש"המלחמה עוד ארוכה", והוסיפה: "חייבים לשחרר אותם". נתניהו אמר: "ראש ממשלה צריך לדעת להגיד לא לאמריקנים"

זמן צפייה: 02:55

נועה ארגמני, שנחטפה ב-7 באוקטובר וחולצה משבי חמאס, לאחר 246 ימים, אמרה הלילה (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך פגישתם עם משפחות החטופים שהמריאו עימו לביקור המדיני בוושינגטון: "הרגע הכי קשה שלי בשבי היה כששמעתי אותך אומר שהמלחמה עוד ארוכה. זו הייתה נקודת שבר", כך לפי מספר מקורות שנכחו בדיון. במהלך הדיון, הוסיפה ארגמני: "חייבים לשחרר אותם".

ברקע יציאתה הצפויה של המשלחת הישראלית לשיחות המשא ומתן ביום חמישי, אמר נתניהו למשפחות כי "התנאים לעסקה מבשילים. אנו נחושים להחזיר את כולם". עוד אמר נתניהו כי "אנו רואים שינוי מסוים אצל חמאס, מהטעם הפשוט שאנו מפעילים לחץ חזק מאוד. אנחנו מתכוונים לעשות זאת".

דיצה , אימו של החטוף אבינתן אור, אמרה בפגישה עם ראש הממשלה כי היא מתנגדת לעסקה בשלבים, והוסיפה כי "אין לי בעיה שחלק מהמשפחות חושבות אחרת, אבל הבן שלי לא יכול לחזור בעסקה של שלבים". נתניהו אמר: "בעסקה הראשונה אמרו לי שאפשר לשחרר רק 30 ואמרתי שזה לא יקרה. גם בעסקה הזו אני רוצה לקבל יותר ממה שמציעים. ראש ממשלה צריך לדעת להגיד לא לאמריקנים. מילה אחת, שתי אותיות, ואני יודע להגיד אותה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-todays-talk-clips-part-2407231720' autoplay='0' credit='' desc='אימו של עומר שם טוב: "אני פה כדי לוודא שמתקדמים לכיוון הנכון"' poster='' kid='1_rkkqi80i' duration='643']

אימו של החטוף עומר שם-טוב, שלי, שהמריאה עם נתניהו כחלק מהמשלחת, אמרה היום ל"שיחת היום": "זה הרגע שאני צריכה להיות כאן ולעשות את כל המאמצים כדי להשיב את בני וכל החטופים הביתה. דברים מתבשלים וזזים, ואני פה כדי לוודא שמתקדמים לכיוון הנכון".

היא התייחסה לפגישתה עם ראש הממשלה, ואמרה: "הוא נתן מקום לכאב של המשפחות, וסקר את כל מה שקרה וקורה כעת. זו פעם ראשונה שאני רואה דרך אחרת, לדעתי שבשלה העת לעסקה, וזו הסיבה שהפעם אמרתי שאני רוצה להיות במקום השפעה - כדי לעשות כל מה שאפשר".

עומר שם טוב

"אנחנו בזמן הכרעה, זה הרגע", אמרה שם טוב, והגיבה לאלו שמבקרים את הנסיעה: "אני נמצאת כאן יום אחד ואנחנו מקבלים תגובות לא נעימות על כך שבאנו לכאן. במקום לרוקן אותנו מאנרגיה, תרימו ותעודדו אותנו, אנחנו פה בשביל לעשות היסטוריה. תעשו חשבון נפש עם עצמכם, שכל אחד ישאל את עצמו מה הוא היה עושה אם קרוב משפחה שלו היה בשבי. נועה ארגמני עשתה מאמצים גדולים כדי להגיע, במיוחד בשביל החטופים שעדיין שם".

הנשיא ג'ו ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

בתוך כך, בכיר אמריקני מסר לרויטרס כי לאחר שהודיע כי לא יתמודד לכהונה נוספת, נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, ייפגש עם משפחות חטופים בעלות אזרחות אמריקנית בהמשך השבוע. ביידן אמר היום, בהצהרה ראשונה מאז ההודעה על פרישתו מהמרוץ: "אעבוד עם הישראלים והפלסטינים כדי להביא לסוף המלחמה בעזה ולהחזיר את כל החטופים", והוסיף: "לדעתי הדבר בר-השגה". בהצהרה טלפונית קרא ביידן לתומכיו לתמוך בקמלה האריס, ואמר שהחלטתו לעזוב את המרוץ הייתה "הדבר הנכון" לעשות: "אני יודע שמדובר בהפתעה".

סגנית הנשיא קמלה האריס
סגנית הנשיא קמלה האריס | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לנאום בקונגרס מחר ב-21:00 (שעון ישראל), אך סגנית הנשיא ומי שעתידה להיות המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, קמלה האריס, תיעדר מהנאום. הסיבה, לפי דיווח ב"וושיגטון פוסט", היא אילוצי לו"ז. עם זאת, האריס צפויה לפגוש את נתניהו - ובדיווח נאמר עוד כי היעדרותה לא מעידה על שינוי בגישתה לישראל.

בפגישה המתוכננת, האריס מתכוונת לחזור על מחויבותה לביטחון ישראל ולזכותה להגן על עצמה, אך גם "צפויה לומר שהגיעה העת לסיים את המלחמה, לשחרר את החטופים ולסיים את הסבל ברצועת עזה". כמו כן, דווח כי הנשיא ביידן ייפגש עם נתניהו ביום חמישי.