האריס תיפגש עם נתניהו, אך לא תגיע לקונגרס: "אילוצי לו"ז"

ראש הממשלה צפוי לנאום מחר בקונגרס, בצל המתח הגובר בין הדמוקרטים לרפובליקנים. בתוך כך, סגנית הנשיא ומי שצפויה להיות המועמדת במרוץ מול טראמפ - תיעדר "בשל אילוצי לו"ז". לפי דיווח ב"וושינגטון פוסט", השניים צפויים להיפגש

זמן צפייה: 02:36

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לנאום בקונגרס מחר (רביעי) ב-21:00 (שעון ישראל), אך סגנית הנשיא ומי שעתידה להיות המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, קמלה האריס, תיעדר מהנאום. הסיבה, לפי דיווח ב"וושיגטון פוסט", היא אילוצי לו"ז. עם זאת, האריס צפויה לפגוש את נתניהו - ובדיווח נאמר עוד כי היעדרותה לא מעידה על שינוי בגישתה לישראל.

ברקע המחלמה, חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית חצויים בנוגע לגישתם כלפי ישראל ונתניהו, ורבים כבר עדכנו כי בכוונתם להחרים את נאום נתניהו. לפי הדיווח, הם טוענים כי "נתניהו משתמש בהם כאביזר לשיפור המעמד הפוליטי שלו בבית".

סגנית הנשיא קמלה האריס
סגנית הנשיא קמלה האריס | צילום: רויטרס

לעומתם, במפלגה הרפוליקנית יש תמיכה רבה לנתניהו וישראל, מה שיוצר מתח בין שתי המפלגות. יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון איים לבל יפריע מישהו לנאום: "הוא ייעצר". נתניהו הוזמן לנאום בקונגרס על ידי נציגים משתי המפלגות, אך מי שהוציא את זה לפועל הוא יו"ר בית הנבחרים. בזמן הנאום צפויים לשבת מאחורי נתניהו יו"ר ועדת החוץ של הסנאט בנג'מין קרדין, לצד ג'ונסון, במקומה של האריס.