גבורת משפחת אלוני: השוטר חילץ מבלים מהמסיבה, בנו נפל בעזה

מפקד ימ"ר לכיש, סגן-ניצב דורון אלוני, נפצע ב-7 באוקטובר כאשר יצא מביתו באופקים כדי לחלץ צעירים ממסיבת הטבע בקיבוץ רעים, וביניהם - גם את בנו הצעיר, ששרד את הטבח במסיבה. חברו הטוב של אלוני, מפקד תחנת משטרת רהט, ג'יי אר דוידוב, נפל לנגד עיניו במהלך חילופי אש עם מחבלי חמאס. אמש, סגן-ניצב אלוני התבשר על הנורא מכל - בנו ערן, לוחם גולני, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

סגן-ניצב דורון אלוני ובנו, סמל ערן אלוני ז"ל

הבוקר (רביעי) הותר לפרסום כי סמל ערן אלוני, בן 19 מאופקים, לוחם בגדוד 51 של חטיבת גולני, נפל בקרבות הקשים אמש בשכונת שג'אעיה במזרח העיר עזה, שגבה את חייהם של שמונה לוחמים נוספים. אביו של ערן, מפקד ימ"ר לכיש, סגן-ניצב דורון אלוני, נפצע ב-7 באוקטובר כאשר יצא מביתו באופקים כדי לחלץ צעירים ממסיבת הטבע בקיבוץ רעים, וביניהם - גם את בנו הצעיר, אחיו של ערן, ששרד את הטבח במסיבה. חברו הטוב של אלוני, מפקד תחנת משטרת רהט, ג'יי אר דוידוב, נפל לנגד עיניו במהלך חילופי אש עם מחבלי חמאס. אמש, סגן-ניצב אלוני התבשר על הנורא מכל - בנו ערן נפל בקרב ברצועת עזה.

הלוחמים, וביניהם סמל ערן אלוני, נפלו לאחר קרבות קשים בשכונת שג'אעיה במזרח העיר עזה, שהחלו כאשר מחבלים הפעילו מטען ופתחו בירי לעבר לוחמים שסרקו מבנה במקום. בעקבות זאת ארבעה לוחמים נפצעו. המבנה שבו פעלו הכוחות הכיל מנהרה, והדבר עורר חשש מפני חטיפה של אחד הלוחמים דרך הפיר. בעקבות החשש והנתק שנוצר, לוחמי גולני בהובלת שלושה מג"דים, ובהם מג"ד 13 תומר גרינברג, נכנסו למבנה.

האירוע נמשך כשעתיים וחצי-שלוש. שני לוחמי 669 פרצו למבנה כדי לסייע לכוחות, אך אחד מהם נפגע כבר בפתחו. המחבלים המשיכו להשליך רימונים, עד שלוחמי גולני השלימו את טיהור המבנה. בצה"ל בוחנים את האפשרות כי סא"ל גרינברג נפגע מצרור יריות.

סגן-ניצב דורון אלוני ובנו, סמל ערן אלוני
סגן-ניצב דורון אלוני ובנו, סמל ערן אלוני

עשרה לוחמים נפלו אמש בקרבות בצפון הרצועה, אלה שמותיהם:

- אל"מ יצחק בן בשט, בן 44, משדה יעקב, מפקד חפ"ק מח"ט גולני, חטיבת גולני

- סא"ל תומר גרינברג, בן 35, מאלמוג, מפקד גדוד 13, חטיבת גולני

- רס"ן רועי מלדסי, בן 23, מעפולה, מפקד פלוגה בגדוד 13, חטיבת גולני

- רס"ן משה אברהם בר-און, בן 23, מרעננה, מפקד פלוגה בגדוד 51, חטיבת גולני

- סרן ליאל חיו, בן 22, משוהם, מפקד מחלקה בגדוד 51, חטיבת גולני

- סמל אחיה דסקל, בן 19, מחיפה, לוחם בגדוד 51, חטיבת גולני

- סמל ערן אלוני, בן 19, מאופקים, לוחם בגדוד 51, חטיבת גולני

- רס"ן בן שלי, בן 26, מקדרון, מפקד פלגת לוחמים ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669)

- רס"ל רום הכט, בן 20, מגבעתיים, לוחם ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669)

- סמ"ר אוריה יעקב, בן 19, מאשקלון, לוחם בגדוד 614, בית הספר להנדסה קרבית