אהרן ברק מגיב למפגינים נגדו: "את השואה לא צריך להכניס לזה"

מאות אנשי ימין הגיעו סמוך לביתו של נשיא העליון לשעבר, לאחר שקרא להמשיך במחאה נגד המהפכה המשפטית. בתגובה, ברק מקפיד להגן על זכותם של המפגינים - אך גם מבקר את דבריהם הקשים נגדו. במקביל, הוא נותר מודאג מהקצנת השיח אך גם אופטימי לקראת ההמשך: "בטוח שהרוח תירגע"

זמן צפייה: 03:54

מאות אנשי ימין הגיעו אמש לאזור הסמוך לביתו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק, להפגנה סוערת לאחר שקרא להמשיך במחאה נגד המהפכה המשפטית. היום (חמישי) הגיב על המחאה נגדו. הוא מקפיד להגן על זכותם של המפגינים - אך גם ביקר את דבריהם הקשים נגדו: "יש קווים אדומים מסוימים של החברה הישראלית, את השואה לא צריך להכניס לזה, להזכיר לי את זה - במיוחד אחרי יום השואה".

"הייתי בבית, אני ואשתי שמענו את הצעקות, היה קשה לדעת מה בדיוק הם רוצים". סיפר ברק, והתעקש כאמור על זכותם של הפגינים לעשות זאת. "יש להם זכות חוקתית שאני כתבתי עליה הרבה. עד כמה שהדברים האלו נוגדים את דעתי - חופש הביטוי הוא גם דברים קשים לשמיעה".

אהרן ברק
אהרן ברק | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ברק ואשתו אליקה שניהם כבר בעשור התשיעי לחייהם, אך בשנאה תהומית כמו זאת שהם נתקלים בהם בימים החאורנים הם עוד לא נתקלו. "אני לא מפחד. חשבתי בליבי לצאת לדבר איתם, לא ידעתי האם המשטרה מוכנה לזה והאם הם יהיו מוכנים לשמוע אותי או שירימו מיד צעקות", סיפר ברק.

להסתה ברשתות הוא פחות נחשף מפאת גילו, אך הוא עדיין מודאג מהטון המחריף של הוויכוח בחברה הישראלית. "אני מניח שהאנשים שהפגינו פה הם מוזנים על-ידי הטקסטים האלו, אבל ראיתי בחיי כבר כל כך הרבה דברים. זה לא סימפטי, אבל כולנו חזקים". עם זאת, הוא עדיין נותר אופטימי להמשך: "אני בטוח שלאט לאט הרוח תירגע".