היימנוט נעדרת כבר 3 ימים: "סורקים פירים, פותחים כל דלת"

שלושה ימים לאחר שנעלמה מרחוב צה"ל בצפת, נמשכים החיפושים אחר היימנוט קסאו. בשלב זה מתמקדת המשטרה במבנים ובשטחים פתוחים הסמוכים למקום בו נראתה בפעם האחרונה. "עוברים דירה דירה ופיר פיר, עושים את כל המאמצים", אמר מפקד תחנת צפת

זמן צפייה: 02:51

כבר שלושה ימים שהילדה בת ה-9 היימנוט קסאו מוכרזת כנעדרת, לאחר שנראתה לאחרונה ביום ראשון בשעות הערב ברחוב צה"ל שבצפת. כבר משעות הבוקר היום (רביעי) נמשכים החיפושים אחר היינמוט, כשהכוחות המיוחדים הצטרפו לשוטרי תחנת צפת והמחוז הצפוני, והם סורקים את האזור. בשלב זה מתמקדת המשטרה ברחוב צה"ל ממנו נעלמה הילדה, וכן באזורים ומבנים סמוכים. הכוחות עוברים בין הבתים ונענים בשיתוף פעולה מצד התושבים -  אך לפי שעה זו, אין עדות או רמז לאן נעלמה הילדה. צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן החלו בסריקות בתווך התת-קרקעי באזור מרכז הקליטה בצפת - שטרם נסרק.

כוחות השיטור הוזרמו לזירה שבה תועדה בפעם האחרונה - גן המשחקים ברחוב צה"ל 9 שבעיר - בכדי לנסות לאתר נתיב יציאה, במידה ויצאה מהאזור עם מישהו שהיא מכירה, או הוצאה בכוח על-ידי גורמים עברייניים. עם זאת, אין כרגע אינדיקציה לעניין כזה, ולא מדובר בכיוון החקירה העיקרי.

היימנוט קסאו
היימנוט קסאו | צילום: דוברות המשטרה

במקביל לחיפושים נפתחה חקירה שהוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב כנרת, שבמסגרתה נבדקו עשרות מצלמות אבטחה וכן נגבו עדויות ממספר רב של תושבי האזור". החקירה הועברה ליחידה המרכזית של מחוז צפון. מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שוקי תחאוכה, קיים הערכת מצב אמש ואמר: "הדבר הכי חשוב כרגע - לאתר את הילדה". המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי הגיע לזירה: "בודקים את כל כיווני החקירה, כולל מצלמות, מודיעין וסריקות. מקווה שנמצא אותה כמה שיותר מהר".

גובהה של היימנוט קסאו הוא 1.20 מטר, שיערה כהה, מבנה גופה רזה ועיניה כהות. היא נראתה לאחרונה כשהיא לובשת מכנסיים בצבע ורוד ומעליהם חצאית שחורה וחולצה לבנה. מיחידת הכלבנים לישראל (יכ"ל) נמסר כי "קיים חשש ממשי לחייה".

כל היודע דבר על מקום הימצאה מתבקש לפנות למוקד 100 של משטרת ישראל, למשטרת צפת בטלפון 04-6978444 או למוקד יכ"ל - 0544876709.