בעקבות מזג האוויר: כביש 40 נחסם לתנועה בין צומת ציחור למצפה רמון

למרות השרב הכבד, גשמים חזקים יורדים בחלקים שונים בארץ, והמשטרה הודיע על סגירת הכביש, שם שוטרים החלו בהכוונת התנועה. מזג האוויר ה"משוגע" צפוי להימשך עד מחר בשעות הצהריים

זמן צפייה: 00:24

בעקבות מזג האוויר החריג היום (ראשון) הכולל שרב וגשמים חזקים, המשטרה הודיעה על חסימת כביש 40 מצומת ציחור למצפה רמון נחסם לתנועה בשני הכיוונים. שוטרים נמצאים במקום ומכווינים את התנועה.

נזכיר כי לאחר שבת "משוגעת" של שריפות וגשמים, הבוקר המשיכו השרב הכבד, העננים והאובך. בנוסף, בחלק מהאזורים ירד גשם, בעיקר באזור הדרום והמזרח. בנחל צופר שבערבה החלה זרימת מים בעקבות הגשמים, כמו כן בנחל שיזף. הגשם צפוי להימשך עד מחר בשעות הצהריים. מזג האוויר צפוי להתייצב בשלישי, אך בסוף השבוע מסתמן שיחזור השרב.

נחל צופר זרימה שיטפונות מים
נחל צופר | צילום: דני הדס

יש להדגיש כי ביומיים הקרובים הגשם שיופיע בחלק מהאזורים עלול להיות חזק, עם ברקים ורעמים ואך לייצר סכנה חמורה לשיטפונות בדרום - שיכולים להיות קטלניים, כפי שכבר ראינו השנה. רצוי להתעדכן במצב הכבישים במהלך היומיים הקרובים, ועדיף לדחות נסיעות לא חיוניות לאזור.

על-פי השירות המטאורולוגי צפויים שיטפונות בעוצמה חזקה בנגב, בערבה ובמדבר יהודה. חל איסור מוחלט להיכנס ברגל וברכב לאפיקי הנחלים. מטיילים שעדיין נמצאים בקרבת אפיקי הנחלים באזורים הנ"ל נדרשים לצאת מהשטח ללא דיחוי. ניתן ליצור קשר עם מוקד המידע של רשות הטבע והגנים בטלפון 3639* או באתר.