אביו של מעיין התינוק, שנהרג בתאונה, התעורר והתבשר על האסון

אליה דומנוביץ', אב המשפחה שנפגעה בתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 40 בנגב - שבה נהרג התינוק מעיין דומנוביץ', בן 10 חודשים, התעורר בביה"ח סורוקה. אשתו אילה, שנפצעה בינוני, בישרה לו על שאירע: "רוצים לצאת לדרך חדשה, להתכנס בביתנו, להתחיל שיקום". בנם הבכור, בן 8, התעורר גם הוא

אליה ואילה דומנוביץ' ובנם המנוח מעיין
אליה ואילה דומנוביץ' ובנם המנוח מעיין | צילום: בית החולים סורוקה/באדיבות המשפחה

בבית החולים סורוקה בבאר שבע פקח הערב (חמישי) את עיניו אליה דומנוביץ', אב המשפחה שנפגעה בתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 40 שבנגב - שבה נהרג התינוק מעיין דומנוביץ', בן 10 חודשים. אשתו של אליה, אילה, שנפצעה בינוני, בישרה לבעלה על הטרגדיה. גם בנם הבכור של הזוג, בן 8, שנפצע קשה מאוד - התעורר ויצא מכלל סכנה.

בסרטון שצולם במחלקה לטיפול נמרץ ביקשו אליה ואילה להודות לעם ישראל על החיבוק והתמיכה בשעתם הקשה: "עם ישראל היקר, ברוך השם השבוע התעוררתי ושמחתי לגלות את החיבוק הענק שקיבלתי מכם בתפילות, בהפרשת חלה, במעשים טובים, בלימוד תורה. תודה רבה מכל הלב, אני באמת מתרגש מזה".

"תודה רבה כמובן גם לצוות הרפואי של בית החולים סורוקה, שנתן את הלב ואת הנשמה והצליח להוציא אותי מהמצב שהייתי בו", הוא הוסיף. "עכשיו אנחנו רוצים לצאת לדרך חדשה, להתכנס בביתנו, להתחיל שיקום".

Whatsapp Image 2023 04 26 At 1
מעיין בן העשרה חודשים שנהרג בתאונת הדרכים | צילום: באדיבות המשפחה

מעיין דומנוביץ' הובא למנוחות ביום שישי שעבר בבית העלמין בכפר עציון, כשהוריו עדיין מאושפזים. סבו משה אמר בבכי: "איך מספידים תינוק בן עשרה חודשים? ואיך סבא מספיד את הנכד שלו? איך אבא ואימא לא נמצאים בהלוויה של הבן שלהם? זה קשה מאוד".

יאנה בלום, החשודה במעורבות בתאונה בנגב
יאנה בלום, החשודה במעורבות בתאונה בנגב

יאנה בלום, בת 25 מראשון לציון, היא הנהגת החשודה במעורבות בתאונת הדרכים. בלום חשודה בהמתה בקלות דעת ובנהיגה תחת השפעת סמים, ובבדיקת דם שבוצעה התגלתה בגופה כמות אלכוהול פי שלושה מהמותר ומריחואנה. בדיון שהתקיים ביום ראשון בעניינה בבית משפט השלום בבאר שבע, הוחלט על הארכת מעצרה בשבוע. בחקירתה טענה בלום כי אינה זוכרת מה קרה, והדיון התקיים בהיעדרה, מאחר שהיא מאושפזת. סנגוריה טענו כי לנוכח העובדה כי נעצרה לפני כניסת שבת, והדיון התקיים רק אחרי חצות, מדובר במעצר לא חוקי, אך בית המשפט דחה את הטענה.

זירת התאונה בנגב
זירת התאונה בנגב | צילום: דוברות איחוד הצלה

עו"ד גיא שמר, המייצג את בלום, אמר: "מדובר בצעירה נורמטיבית, ששירתה בחיל המודיעין ועובדת למחייתה כגרפיקאית. היא שוכבת במצב קשה ללא יכולת תנועה. היא יוצאת ונכנסת מחדר ניתוח. המעצר הוא לא עונש. איך אפשר לשבש חקירה כשהיא לא זוכרת מה קרה? המסוכנות נוגעת לנהיגה על הכביש. נשלל לה הרישיון. אין לה יכולת תנועה. היא קיבלה בזעזוע עמוק את תוצאות התאונה. וביקשה להשתתף באבל הכבד של המשפחה".

השופטת עירית קויפמן קבעה כי יש חשד סביר נגד בלום. "על פי החשד המשיבה נהגה תחת השפעת סמים ואלכוהול, כאשר היא סוטה מנתיב הנסיעה". השופטת קבעה כי יש עילת מעצר של מסוכנות, בין היתר בשל העובדה שביצעה עבירה דומה בעבר. בלום מכחישה את המיוחס לה וטוענת שלא שתתה או צרכה סמים ביום שבו אירעה התאונה.