לילה קטלני בדרכים: שני הולכי רגל נהרגו בכביש 6 ובנתיבי איילון

גבר נהרג לפנות בוקר סמוך למחלף נחשונים, תושב השרון בשנות ה-50 לחייו עוכב לחקירה בחשד שפגע בו עם רכבו. מוקדם יותר נפגע גבר מרכב בכביש 20 סמוך למחלף לה גארדיה, ופונה לביה"ח וולפסון במצב אנוש - אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו

זירת התאונה בכביש 6
זירת התאונה בכביש 6 | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

לילה קטלני בכבישים: שני הולכי רגל נהרגו מפגיעות רכב בשתי תאונות דרכים בכביש 6 ובנתיבי איילון. לפנות בוקר (שני) נהרג גבר מפגיעת רכב בכביש 6, סמוך למחלף נחשונים, וצוותי מד"א שהוזעקו לזירה קבעו את מותו מקום. תושב השרון בשנות ה-50 לחייו עוכב לחקירה בחשד למעורבות בתאונה.

מוקדם יותר הלילה נהרג הולך רגל מפגיעת רכב בנתיבי איילון, סמוך למחלף לה גוארדיה. גורמי הרפואה פינו אותו במצב אנוש לבית החולים וולפסון בחולון - אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

זירת התאונה בכביש 6
זירת התאונה בכביש 6 | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

ח"כ אוריאל בוסו, המתנדב בזק"א וטיפל בזירה, אמר: "בדרכי לכנסת נקלעתי לזירת התאונה הקטלנית. יחד עם מתנדבי זק"א-אח"י מרכז ומשטרת ישראל טיפלנו בכבוד המת והענקנו כבוד אחרון להרוג שפונה למכון לרפואה משפטית אבו-כביר. אנו משתתפים בצערה של המשפחה".

זירת התאונה באשדוד
אמבולנס (ארכיון) | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

56 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים מתחילת השנה, שניים יותר בהשוואה למספר ההרוגים בתאריך המקביל בשנה שעברה, כך על פי עמותת אור ירוק. כמו כן, 28% מכלל ההרוגים מתחילת השנה הם הולכי רגל – יותר מאחד מכל ארבעה הרוגים. בנוסף, 200 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2023, לעומת 184 בתאריך המקביל בשנה שעברה – עליה של 9%.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר: "הולכי הרגל הפכו לשקופים. התשתיות מתוכננות עבור כלי הרכב והולכי הרגל משלמים את המחיר הכואב. מסוכן ללכת ברגל במדינת ישראל כאשר בכל שבוע נהרגים שני הולכי רגל בממוצע".

עוד הוא הוסיף כי "במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לשנות את האסטרטגיה ולשים את הולכי הרגל בראש סדר העדיפויות. על שרת התחבורה והבטיחות בדרכים לאשר ולתקצב את התכנית שהכינו ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, תכנית שתוביל לצמצום ההרוגים בשיעור של 50% בשנים הקרובות ותצמצם את היפגעותם של הולכי הרגל בתאונות דרכים".