שריפות בגליל וליד י-ם: עשרות צוותים הוזנקו להילחם באש

עשרות צוותי כיבוי מנסים להיאבק בלהבות באזור צוק מנרה ומסילת ציון שליד ירושלים. באצבע הגליל הוזנקו כשמונה מטוסים מטייסת הכיבוי "אלעד", ונערך גיוס נרחב של לוחמי אש

זמן צפייה: 00:06

שריפה גדולה פרצה אחר הצהריים (רביעי) סמוך ליישוב מנרה שבאצבע הגליל. כ-25 צוותי כיבוי, יחד עם צוותי הקרן הקיימת לישראל, המועצה האזורית גליל עליון ושמונה מטוסים מטייסת הכיבוי "אלעד" מנסים להילחם בלהבות. במשך שעות לא הייתה שליטה באש ונערך גיוס נרחב של לוחמי אש.

קצין אגף המבצעים של מחוז צפון, טפסר משנה יריב אלבז, מסר: "בשעות האחרונות אנחנו פועלים בשתי גזרות נרחבות מאוד בגליל העליון. חזית אש אחת מאיימת על היישוב מנרה, חזית שנייה על קריית שמונה. בשטח פועלים קרוב ל-25 צוותי כיבוי, 8 מטוסי כיבוי. במחוז הצפוני נערך גיוס נרחב של כלל לוחמי האש".

טפסר משנה נתן בנשימול, מפקד תחנת גליל גולן, הגיב גם הוא: "למעלה מארבע שעות עובדים 30 צוותים, בסיוע של מטוסים וצוותי כיבוי של קק"ל וכוחות נוספים, בשריפה בממדים גדולים. יש לנו שתי חזיתות עיקריות, אחת לכיוון היישוב מנרה שם אנחנו מנסים לבלום את האש, והשנייה לכיוון קריית שמונה. בשלב זה אין לנו שליטה על האש, אך אין סכנה מיידית ליישוב מנרה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2209281634' autoplay='0' credit='כיבוי אש' desc='השריפה ליד ירושלים' poster='' kid='1_ce71v5dq' duration='']

שריפה במנרה
שריפה במנרה

כמו כן, שריפת קוצים פרצה סמוך ליישוב מסילת ציון שליד ירושלים. מכיבוי אש נמסר כי "סמוך לשעה 15:30 נתקבל דיווח במוקד 102 של כיבוי אש ירושלים על שריפת קוצים בין לטרון לשער הגיא, סמוך למסילת ציון. 29 צוותי כיבוי, 7 מטוסי כיבוי ומסוק מיחידת הכיבוי האווירית הוזנקו למקום וכן צוותי תגבור ממחוזות אחרים".

אתמול פרצה שריפה בין חוף חוקוק לחוף גינוסר שבכינרת, מטיילים פונו מהאזור עקב העשן הרב ולאחר שלוש שעות הושגה שליטה על האירוע.