השר קיש לא יקדם התקנת מצלמות בגנים, ההורים זועמים: "לא נוותר"

שר החינוך החליט שלא לקדם מחר בוועדת שרים את התיקון לחוק שיחייב התקנת מצלמות גם בגני עירייה לבני 3-6 - ולא רק בגנים לגיל לידה עד 3 כנהוג היום - אך הודיע על הקמת ועדה שתבחן את הצורך בכך. המהלך עורר זעם בקרב הורים שמובילים את המאבק לתיקון החקיקה: "מנסה לעשות עלינו סיבוב"

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החינוך קיש החליט שלא להעביר מחר (ראשון) בועדת שרים לחקיקה את התיקון לחוק המצלמות שהגיש יו"ר הקואליציה אופיר כץ, שיחייב התקנת מצלמות גם בגני עירייה לבני 6-3 - ולא רק בגנים לגיל לידה עד 3 כנהוג היום. במקביל, הוא הודיע על הקמת ועדה שתבחן את הצורך בהתקנת מצלמות בכל הגנים שבה יישבו גם נציגי הסתדרות המורים - שמתנגדים בתוקף להתקנת מצלמות בגני עירייה.

בעקבות ההחלטה הזו של שר החינוך, ניצת זעם בקרב הורים שמובילים את המאבק לתיקון החקיקה: "עצוב שעושים עלינו סיבוב. במקום להתעסק בהקמת ועדות שאת תוצאותיהן לא נראה לעולם, יתכבד שר החינוך ויעביר את הצעת החוק שמונחת על השולחן כעת. מי שטוען שההורים רווים נחת מניסיון המריחה הזה, טועה ומטעה. אנחנו לא נוותר ולא נשקוט עד שתעבור הצעת החוק שתגן על הילדים של כולנו.

"בנוסף, ראוי שמי שעוסק בנושא ידע שעל פי חוק דיני ראיות אי אפשר להגיש כתב אישום על סמך עדות ילד בלבד, לפני שמסמנים את זה כקריטריון מרכזי בוועדה מדומיינת. שר החינוך, ככל שתנסה לעשות עלינו סיבובים, המחאה תתחזק".

ההפגנה מול ביתו של השר יואב קיש לתיקון חוק המצלמות
הפגנה השבוע מול ביתו של השר קיש לתיקון חוק המצלמות | צילום: מטה המאבק למען הילדים

בתוך כך, שיגרה הערב ענת דדון, יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, מכתב שבו כתבה: "ברצוני להבהיר כי לא חל שום שינוי בעמדתה של הסתדרות המורים והמחלקה לגננות בעניין הצבת מצלמות בגני הילדים. הסתדרות המורים מתנגדת בתוקף להצבת מצלמות בגני הילדים בגילאי 3-6. עמדתנו בעניין זה עקבית ויציבה מזה שנים. לא נפקיר אתכן לחוקים פופוליסטיים שיפגעו בכן, בילדים ובאיכות ההוראה".