וותיקי הפלמ"ח: מחאה נגד הנצחת רחבעם זאבי ז"ל

שיירה של כ-20 כלי רכב עברה היום בין מחלף לטרון למחלף שורש בכביש 1, במחאה נגד הנצחתו של השר לשעבר שנרצח, שעל שמו ייקרא מחלף שער הגיא

מחאה נגד הנצחת רחבעם זאבי ז"ל

שיירה של כ-20 כלי רכב יצאה היום (שישי) ממחלף לטרון בכביש 1 ועד מחלף שורש, במחאה על כוונת הממשלה לקרוא לחאן במחלף שער הגיא על שמו של רחבעם זאבי ז"ל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בכל שבוע מתכנסים המוחים בסמוך למשוריינים במחלף שער הגיא, והיום הצטרפו אליהם גם קבוצות שהגיעו מצפון הארץ יחד עם לוחמים מהפלמ"ח.

בחודש דצמבר האחרון נפגשו ותיקי ארגון הפלמ"ח במשך שעה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע ההחלטה להנציח את זכרו של זאבי ז"ל בחאן שער הגיא. בפגישה הם אמרו לראש הממשלה כי כיוון שגנדי לא נלחם במקום, הנצחתו תפגע בזכרם של החללים שכן נלחמו בקרב על ירושלים.

רחבעם זאבי ז''ל
רחבעם זאבי ז''ל | צילום: פלאש 90

במהלך הפגישה טענו ותיקי הפלמ"ח כי הנצחת שמו של גנדי במקום תפגע במורשת וזכרם של מאות החללים שנפלו בקרב על ירושלים, וזאת משום שלטענתם גנדי עצמו לא השתתף בלחימה במקום עצם הנצחת שמו במקום.

בפגישה השתתפו השר לשעבר רפי איתן, האלופים (במיל') שייקה גביש, צביקה זמיר ועמוס חורב וכן המשורר חיים גורי, שניסו לגייס את תמיכתו של ראש הממשלה במאבקם כנגד הנצחתו של גנדי בחאן שער הגיא. "הבהרנו לראש הממשלה כי המאבק הזה הוא לא לכבודם של מאות החללים שנפלו בקרב על ירושלים", אמר האלוף (במיל') גביש.