עצרות למען החטופים בת"א ובי-ם; בכירים בישראל: "המו"מ תקוע"

כ-25 אלף צועדות וצועדים הצטרפו למשפחות החטופים והנעדרים, שיצאו ממבשרת ציון לבירה. העצרת המרכזית מתקיימת מול הכנסת. המשפחות קראו לחברי קבינט המלחמה לפגוש אותן עוד היום: "אתם אחראים להחזיר אותם עכשיו". בכירים בישראל: "אין התקדמות במו"מ, המגעים תקועים"

זמן צפייה: 04:02

כ-25 אלף צועדות וצועדים הצטרפו הבוקר (שבת) למשפחות החטופים, אשר יצאו בשעת צהריים ממבשרת ציון לכיוון ירושלים. בעצרת שנערכה במבשרת ציון קראו המשפחות לחברי קבינט המלחמה לפגוש אותם עוד הערב: "אתם אחראים להחזיר אותם עכשיו, תפגשו אותנו ותפסיקו לתת לנו להתחנן - זה לא הגיוני". סמוך ל-15:00 הגיעו הצועדים לירושלים. השרים בני גנץ וגדי איזנקוט נפגשו עם משפחות החטופים, לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרה כי קבינט המלחמה ייפגש איתן ביום שני הקרוב. בכירים בישראל על המו"מ לשחרור החטופים: "אין התקדמות, המגעים תקועים".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1811232006' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='בכירים בישראל: "המו"מ תקוע, אין התקדמות"' poster='' kid='1_4f6jgp68' duration='92']

העצרת המרכזית החלה ב-19:00 מול הכנסת, בקריאה להשיב את כל החטופים הביתה. העצרת עמדה בסימן משפחות, ובין הדוברים היה אביחי ברודץ מכפר עזה, שאשתו הגר ושלושת ילדיו נחטפו יחד עם אביגיל, בתה של חברו הטוב. עוד נאמו האחים רומן, שאחותם ירדן בת ה-36 נחטפה מבארי, יוני כץ שאשתו דורין ובנותיו אביב בת השנתיים ורז בת ה-4 נחטפו, ניצה קורנגולד, סבתא של יהל ונווה שנחטפו עם בנה טל שהם ואשתו עדי, וזיו אלמוג, בתו של עמרי אלמוג שנחטף יחד עם אחותו ושלושת הילדים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311181204' autoplay='0' credit='שב״פ sha_b_p@' desc='הצעדה יוצאת ממבשרת ציון' poster='' kid='1_g3uvzumz' duration='32']

אלמוג בוקר, כתב ומגיש בחדשות 13, אמר בת"א: "כמעט בכל לילה, כבר 43 ימים, זה קורה - אני נרדם ואז מתעורר בבהלה, קם מהר מהמיטה, מחפש את הילדים שלי ואז מבין שזה היה רק חלום רע. המציאות המסויטת שלכם, היא במקרה שלי רק חלום רע. עכשיו אני מסדיר נשימה. אבל מאותו רגע לא מצליח להירדם: הרולטה פסחה עלינו, אבל התמונות של הילדים שלכם, של כולנו, לא יוצאות לי מהראש. אני בא מהעוטף ורוצה לחזור לעוטף ויודע שאי אפשר לחזור לשם בלי שנשמיד את חמאס, אבל היום האינטרס שלנו, של כולנו, חייב להיות שונה. קודם כל ולפני הכל: החטופים ורק אחר כך להמשיך ולהשמיד את חמאס. לא הפוך! קודם כל ולפני הכל החטופים".

עשרות אלפים מגיעים לירושלים
עשרות אלפים מגיעים לירושלים | צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90
עצרת למען החטופים בתל אביב
עצרת למען החטופים בתל אביב | צילום: רויטרס

אמש קיימו המשפחות קבלת שבת עם הזמר הראל סקעת, והשר בני גנץ, שהגיע למתחם בעין חמד, שוחח עם אימו של החטוף תמיר אדר, שדרשה "לשחרר את כולם, בלי סלקציה", ואמרה לגנץ: "כולם הופקרו - ולכן כולם צריכים לחזור".

בהצהרה שניתנה בעין חמד נשאו דברים יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה אייבי מוזס, אשר בנו ואשתו שהייתה בהיריון נרצחו בפיגוע בשומרון ב-1987; קמליה חוטר ישי, סבתה של גלי טרשנסקי בת ה-13 שנחטפה מביתה בקיבוץ בארי; יובל הרן, אחיה של עדי שוהם שנחטפה יחד עם בעלה טל ושני ילדיה - יהל בן ה-3 ונווה בן ה-8. אמו של טל, שושן הרן, נחטפה גם היא יחד עם שתי בנות משפחה נוספות - שרון ונועם אביגדורי; ואודי גורן, בן דוד של טל חיימי, שנחטף מביתו בניר יצחק.

צעדת משפחות החטופים מלחמת חרבות ברזל
צעדת משפחות החטופים לירושלים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
צעדת משפחות החטופים לירושלים
צעדת משפחות החטופים לירושלים | צילום: תומר נויברג, פלאש 90
צעדת משפחות החטופים לירושלים חרבות ברזל
צעדת משפחות החטופים | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

גם שר התרבות והספורט מיקי זוהר הגיע אתמול לצעדה, והוא השר הראשון שעושה זאת. הוא שוחח עם כמה מהמשפחות אך התקבל גם במחאה ובקריאות "בושה". עם זאת, משפחות החטופים ביקשו לכבד את המעמד ולהימנע מהקריאות: "אנו מבקשים לכבד את חברי כנסת ושרים המגיעים לצעדה", ממטה משפחות החטופים נמסר: "נציגות המשפחות הודתה לשר זוהר על הגעתו לצעדה, וכל נציג שיגיע יתקבל באופן מכובד".

גם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הגיע לתמוך במשפחות ואמר: "היה לי חשוב מאד להגיע היום. זו צעדה מורכבת בשל המתווה שלה ומספר המשתתפים אבל לשמחתי הכל מתנהל בצורה מופתית. נעשה כל מה שאפשר כדי לתמוך במשפחות. אני מאחל שכולם יחזרו הביתה בשלום".