בשל תקלה: טיסה מסיישל לישראל נחתה בסעודיה

מטוס של חברת "אייר סיישל" שיצא לכיוון תל אביב, כשעליו 128 ישראלים, נאלץ לנחות בג'דה בשל בעיית חשמל. המטוס נחת בהצלחה, וכעבור זמן קצר יצא מטוס חלופי להחזיר את הנוסעים ולהמשיך את טיסתם לישראל

זמן צפייה: 00:29

מטוס של חברת "אייר סיישל" שיצא אמש (שני) מסיישל לכיוון תל אביב, עם 128 ישראלים, נאלץ לנחות בג'דה שבסעודיה בשל בעיית חשמל. המטוס נחת בהצלחה, וכעבור זמן קצר יצא מטוס חלופי להחזיר את הנוסעים ולהמשיך את טיסתם לישראל. הטיסה החלופית צפויה להגיע לג'דה בשעות הבוקר המוקדמות, ועד אז יעבירו הנוסעים את הלילה בנמל התעופה.

במשרד החוץ אמרו כי "נוסעי טיסת אייר סיישל שנחתה אתמול בג'דה, סעודיה, לנו בלילה במלון הממוקם בשדה התעופה. מטוס חלופי של חברת אייר סיישל המריא מדובאי לג'דה וצפוי לנחות שם בעוד כשעתיים וחצי. משרד החוץ עומד בקשר עם נוסעי המטוס, עם חברת התעופה ועם הגורמים הרלוונטיים במערכת הישראלית במטרה להביא לסיום מהיר של האירוע".

מטוס של חברת ''אייר סיישל''
מטוס של חברת ''אייר סיישל'' | צילום: Shutterstock

ביולי אשתקד הודיעה רשות התעופה הסעודית כי המרחב האווירי של הממלכה ייפתח לכל הטיסות - כולל מישראל ואליה.  "ההחלטה היא חלה מהמאמצים למצב את עמדתה של סעודיה כצומת מרכזי, המחבר בין שלוש יבשות ולשפר את התעופה הבינלאומית", נמסר אז.

בבית הלבן בירכו על המהלך: "ההחלטה היא תוצאה מהדיפלומטיה של הנשיא ביידן, שהגיעה לשיא בביקורו בסעודיה. המהלך יביא למזרח תיכון יציב יותר ובטוח יותר והוא קריטי לביטחונה ושגשוגה של ארה"ב והעם האמריקני, וכן לביטחונה ולשגשוגה של ישראל".