אפקט ביידן: סעודיה אישרה טיסות מעל שטחה כולל מישראל

טרם הגעתו של נשיא ארה"ב לממלכה, אישרה רשות התעופה הסעודית את המהלך שיאפשר טיסות גם מישראל ואליה. הבשורה עבור הישראלים: קיצור משמעותי בזמן הטיסות למזרח הרחוק. הנשיא ביידן בירך: "מהלך שמייצב את המזרח התיכון"

זמן צפייה: 17:53

עכשיו זה רשמי: עוד לפני שהנשיא ביידן ימריא בצהריים (שישי) לסעודיה ויסיים את הביקור שלו בישראל, רשות התעופה הסעודית הודיעה הלילה כי היא תאפשר טיסות מעל שטחה כולל מישראל ואליה.

"ההחלטה היא חלה מהמאמצים למצב את עמדתה של סעודיה כצומת מרכזי המחבר בין שלוש יבשות ולשפר את התעופה הבינלאומית", נמסר בהודעת רשות התעופה של סעודיה.

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן וראש ממשלת ישראל יאיר לפיד בחתימה על הצהרת ירושלים
ביידן ולפיד בחתימה על הצהרת ירושלים | צילום: רויטרס

בבית הלבן שיבחו את המהלך ובירכו: "ההחלטה היא תוצאה מהדיפלומטיה של הנשיא ביידן בחודשים האחרונים, שמגיעה לשיאה בביקור בימים אלה. המהלך יביא למזרח תיכון יציב יותר ובטוח יותר והוא קריטי לביטחונה ושגשוגה של ארה"ב והעם האמריקני וכן לביטחונה ולשגשוגה של ישראל".

בבית הלבן מסרו כי ביידן ימסור הצהרה בהמשך היום לקראת עזיבתו את ישראל והמראתו לתחנה הבאה שלו במזרח התיכון – סעודיה. לפני יציאתו לסעודיה, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יפגש היום עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אך הוא לא צפוי להתקבל שם באותה חמימות שבה הוא התקבל בישראל.

גם ביום השלישי לביקורו של ביידן בישראל צפויים שיבושי תנועה בירושלים, ולפני שהנשיא האמריקני יגיע לבית לחם ייסגרו לתנועה הרחובות הסובבים את מלון המלך דוד והרחובות המובילים לבית החולים בהר הזיתים, שבו ייבקר ביידן.

גם שדרות בר-לב ייחסמו לתנועה עד הצהריים, ומהשעה 12:00 ייחסמו הרחובות חטיבת ירושלים ודרך חברון בשני הכיוונים, בזמן שפמליית הנשיא תעשה את דרכה עד למעבר רחל, בדרך לבית לחם. מיד לאחר מכן תתחיל שיירת המכוניות בנסיעתה לנמל התעופה בן גוריון, והפעם, בניגוד לתחזיות – כביש 1 לא ייחסם לתנועה.