פרשת סרסור הסוהרות: נציבת שב"ס החליטה להדיח את קצין המודיעין

בעקבות פתיחת תיק החקירה מחדש, ולאחר עדויותיהן של הסוהרות בכלי התקשורת, החליטה רב גונדר קטי פרי כי רב כלאי ראני באשה, שכיהן בתפקיד בתקופת אירועי הפגיעה בסוהרות לפני 4 שנים - יודח מתפקידו

זמן צפייה: 01:00

נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, החליטה הערב (שלישי) להדיח מתפקידו את רב כלאי ראני באשה, שכיהן כקצין המודיעין של כלא גלבוע בעת אירועי הפגיעה בסהורות לפני 4 שנים. נציבת בתי הסוהר עדכנה בהחלטתה את השר לבטחון הפנים מר עמר בר לב ומברכת על החלטת פרקליט המדינה לפתוח מחדש את תיק החקירה.

בהודעה מטעם שב"ס נכתב כי ההחלטה התקבלה "נוכח ההחלטה לפתוח את תיק החקירה, ובין היתר לאור עדויות הסוהרות בתכנית 'עובדה' ובפרסומיו של העיתונאי לירן לוי וכלי תקשורת נוספים".

קטי פרי
קטי פרי | צילום: ערוץ כנסת

אייל בסרגליק, עו"ד המייצג את קצין המודיעין שהודח, מסר בתגובה: "הצטערנו לשמוע כי במקום להודיע למרשי דבר, יצאה הודעה ראשונית לכתב תקשורת. כפי שציינו בעבר, התיק נחקר, נבדק היטב ונסגר. אין כל בסיס לגל השמועות החדש שמונע מגורמים אינטרסנטיים שמוטב היה שלא היו ממשיכים לבחון את הקו הדק בין עבירה פלילית של לשון הרע לבין עוולה אזרחית של לשון הרע כאשר לשניהם משמעויות משפטיות. כך או כך, מרשי, קצין מצטיין ימשיך לעשות את מלאכתו נאמנה ולהגן על בטחון מדינת ישראל והאמת שלו, שהיא היחידה, תצא לאור".

"באשר להחלטה להדיח - מדובר בלא פחות משערורייה", וען עו"ד בסרגליק והוסיף: "עוד טרם שוחחו עם הקצין ולא אמרו לו דבר וכבר החליטו להדיחו מבלי שהוצגה בפניו כל ראיה או טענה. הדרך להתנהל דרך התקשורת במקום לפנות ישירות לקצין לא תקינה, לא ראויה, ואנו נפעל בדרכים משפטיות לנקות את שמו".

כאמור, מוקדם יותר היום הפרקליטות הודיעה לעורכות דינן של הסוהרות מכלא גלבוע כי החליטו לפתוח את תיק החקירה בפרשה מחדש ללא קשר לערר שכבר הגישו. ההחלטה התקבלה לאחר שבימים האחרונים הגיעו עדויות חדשות למשטרה, שבעקבותן הוחלט לפתוח מחדש את התיק.

כלא גלבוע | צילום: רויטרס

השר לביטחון הפנים עמר בר לב ‏צייץ כי "מיד עם פרסום העדות החדשה בפרשיית הסוהרות בבית הסוהר גלבוע פניתי ליועץ המשפטי לממשלה בהמלצה לפתוח את החקירה מחדש. בעקבות החלטתו נגבו עדויות חדשות ועתה הורה פרקליט המדינה לפתוח את החקירה מחדש ואני מברך על כך. ‏לפעמים צריך לקחת נשימה עמוקה לספור עד עשר ופשוט לעשות את הדבר הנכון".

כזכור, בתחילת השבוע שעבר נחקר ביחידה לחקירות סוהרים מפקד כלא גלבוע, גונדר משנה פרדי בן שטרית,  בחשד למעורבותו בפרשת ה"סרסור בסוהרות". שלושה שבועות לפני כן העיד בן שטרית בפני ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת ששת האסירים הביטחוניים. כמו כן, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, לאחר שבן שטרית הודה בוועדת השימוע כי בתקופה שלפניו היה סרסור בסוהרות - הוא זומן להשלמת חקירה במשטרה.

 

בעקבות פתיחת תיק החקירה מחדש, ולאחר עדויותיהן של הסוהרות בכלי התקשורת, החליטה רב גונדר קטי פרי