אלפים ליוו למנוחות את הקצינים שנהרגו בהתרסקות המסוק

הטייס בן ה-27 מחיפה נטמן בבית העלמין הצבאי בעיר. מאות משתתפים הגיעו ללוותו בדרכו האחרונה, ביניהם מפקד חיל האוויר והשר נחמן שי. הקצין, ארז שחייני נקבר מספר שעות לאחר מכן, וגם בהלווייתו השתתפו מאות אנשים

זמן צפייה: 02:59

אלפים ליוו היום (שלישי) למנוחות את סא"ל ארז שחייני ואת רס"ן חן פוגל, קציני צה"ל שנהרגו בהתרסקות מסוק חיל האוויר אמש מול חופי חיפה. הלוויתו של פוגל נערכה בבית העלמין הצבאי בחיפה, ובה היו מאות משתתפים, וביניהם מפקד חיל האוויר עמיקן נורקין ומפקד חיל הים דוד סער סלמה. הלווייתו של סא"ל ארז שחייני נערכה אחרי כן, וגם בה השתתפו מאות. פוגל הותיר אחריו הורים, ירון ואירית, את אחיו, שחר ומתן, וחברה לילך, לה תכנן להינשא.

שחייני, סגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד, התגורר במחנה יהודית. הוא היה בן 38 במותו והותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. פוגל, בן 27 מחיפה, היה טייס מסוקים בטייסת "מגיני המערב". מלבד השניים נפצע בהתרסקות המסוק מכונאי מוטס, קצין בחיל הים, באורח בינוני.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2201041706' autoplay='0' credit='' desc='מפקד חיל האוויר ביציאתו מביקור הפצוע מההתרסקות ' poster='' kid='1_3wl87zxe' duration='51']

ירון פוגל, אבי הטייס שנהרג סיפר היום בכאב: "קשה לי לדבר. רק בשבת דיברנו על החלומות של חן".אביו של חן תיאר את דמותו של בנו הבכור, ואמר: "הוא היה עלם חמודות. ילד חכם, אינטלגנטי וחברותי. אדם שאף פעם לא החזיק נשק. הוא היה טייס והוא היה צריך להחזיק אקדח - אבל תמיד התחמק מלהחזיק נשק ביד שלו. הוא הצליח להגיע למסוקים של חיל הים כדי שלא יעשה פעולות התקפיות".

המסוק, מסוג "עטלף", שבו טסו שלושת אנשי צוות, היה בטיסת אימון בין אכזיב לחיפה, ובדרכו לנחיתה בבסיס חיל האוויר ברמת דוד. המכונאי המוטס חילץ את עצמו מהמים ופונה במצב בינוני לבית החולים רמב"ם כשהוא סובל משברים בגפיו, בעוד ששני טייסי המסוק חולצו בהמשך על ידי לוחמי יחידת החילוץ 669 וצוללנים, אך מותם נקבע בבית החולים רמב"ם.

Whatsapp Image 2022 01 03 At 2
חלק מהמסוק שחולץ מהמים

בעקבות האירוע, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, קרקע את טייסת העטלף ומינה וועדת חקירה בראשות קצין בדרגת אל"מ. עוד נמסר מדובר צה"ל כי המרכיב הטכני של המסוק ייבחן במסגרת ועדת החקירה הצבאית, וגם האם נעשה שימוש באמצעי הציפה של המסוק בזמן האירוע.