בדרך לליל הסדר: עומסי תנועה כבדים בכל רחבי הארץ

מיליוני ישראלים כבר החלו לעשות את דרכם לארוחות החג, וזה ניכר היטב בכבישים הפקוקים. מבחינה ביטחונית, אחרי לילה לבן גם לצה"ל וגם לתושבי העוטף - כרגע שקט בכל הגזרות • מפת הפקקים המלאה

זמן צפייה: 00:46

ערב ליל הסדר: מיליוני ישראלים כבר החלו הערב (רביעי) לעשות את דרכם לארוחות החג, וזה ניכר היטב בכבישים הפקוקים, כאשר עומסים כבדים נרשמו ברחבי הארץ.

באזור הצפון, כביש החוף עמוס במיוחד ממחלף אולגה ועד קיסריה, וכך גם בכביש 65 (ואדי עארה) ממחלף עירון מזרחה. באזור המרכז, עומסים נרשמו בצומת רעננה בכביש 4, וגם כביש החוף עמוס ממחלף חוף השרון ועד מחלף גשר השלום. בכביש 1 לירושלים פקוק ממחלף שער הגיא ועד מחלף שורש, ובכביש 6 דרומה עמוס באזור מחלף מאחז ובאזור מחלף קריית גת.

העומסים הללו צפויים לפחות עד כניסת החג, ולכן מומלץ לכל מי שיוצא לכבישים בקרוב להתאזר בסבלנות ולנהוג בזהירות.

זמני כניסת ויציאת החג
זמני כניסת ויציאת החג | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מבחינה ביטחונית כרגע הכל שקט בכל הגזרות, זאת אחרי לילה לבן גם לצה"ל וגם לתושבי עוטף עזה, כאשר הכל התחיל בהר הבית. מאות פלסטינים נכנסו אמש להר הבית עם זיקוקים, מקלות ומוטות והתחילו להתבצר שם, כאשר משטרת ירושלים החלה במשא ומתן מולם, אך מהר מאוד התברר שהם רוצים להישאר שם עד הבוקר כדי לשבש את התפילות הבוקר.

בשלב זה נלקחה החלטה להיכנס פנימה בסביבות חצות הלילה, ולפנות את הפורעים בכוח. זה הסתיים עם 12 פצועים וכ-400 עצורים שהורחקו מהר הבית. הדבר הזה גרם לשלושה גלים של שיגורי רקטות, בעיקר לעבר העיר שדרות, כאשר ככל הנראה חמאס אישר לג'יהאד האיסלאמי לירות בעקבות אירועי הר הבית.

בכל המקרים, הרקטות יורטו על ידי טילי כיפת ברזל או שנפלו בשטחים פתוחים. בתגובה, גם חיל האוויר וגם טנקים של צה"ל יצאו לשני גלי תקיפה נגד מתקני אחסון וייצור רקטות של חמאס, וגם נגד מתקן אימונים.

Whatsapp Image 2023 04 05 At 1
הר הבית הבוקר | צילום: רויטרס

מאז הבוקר נשמר השקט בדרום, כאשר המסרים של ישראלים לחמאס הוא שאם יישמר השקט - ישראל סיימה את האירוע. נוסף על הדרום ומזרח ירושלים, הרבה דריכות גם באזור גבול הצפון, כאשר מוקדם יותר היום שני טילי כיפת ברזל נורו בעקבות זיהוי שווא, לאחר שהיה חשד לחדירת מל"ט לשטח ישראל.