בת 9 מצפת נעדרת; המפכ"ל: "נהפוך כל אבן, כל כיוון נבדק"

היימנוט קסאו נראתה לאחרונה ביום ראשון ב-19:45 ברחוב צה"ל שבעיר - ומאז נעלמו עקבותיה. המשטרה פתחה בסריקות נרחבות וקראה לציבור לסייע בחיפושים. המפכ"ל הגיע לחפ"ק: "בודקים את כל הכיוונים". מפקד המחוז, ניצב שוקי תחאוכו: "הדבר הכי חשוב הוא לאתר את הילדה"

זמן צפייה: 04:07

חיפושים נרחבים נערכים הבוקר (שלישי) אחר היימנוט קסאו, בת 9 מצפת, שיצאה מביתה שלשום ב-19:45 ונראתה לאחרונה בגן משחקים ברחוב צה"ל שבעיר - ומאז נעלמו עקבותיה. מהמשטרה נמסר כי עם קבלת הדיווח, "שוטרי המחוז הצפוני בסריקות נרחבות לאיתורה בהשתתפות מאות מתנדבים ממגוון גופים וארגונים מכל רחבי המדינה.

במקביל לחיפושים נפתחה חקירה שהוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב כנרת, שבמסגרתה נבדקו עשרות מצלמות אבטחה וכן נגבו עדויות ממספר רב של תושבי האזור". החקירה הועברה ליחידה המרכזית של מחוז צפון. מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שוקי תחאוכה, קיים הערכת מצב ואמר: "הדבר הכי חשוב כרגע - לאתר את הילדה". המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי הגיע לזירה: "בודקים את כל כיווני החקירה, כולל מצלמות, מודיעין וסריקות. מקווה שנמצא אותה כמה שיותר מהר".

המפכ"ל ומפקד המחוז נפגשו עם אמה של היימנוט, בלצ'או, ואחותה ירוסלם. השניים אמרו כי המשטרה "תהפוך כל אבן בניסיון לאתר אותה בריאה ושלמה".

היימנוט קסאו
היימנוט קסאו
החיפושים בצפת
החיפושים בצפת | צילום: דוד כהן, פלאש 90
כוחות משטרה גדולים בחיפושים בצפת
כוחות משטרה גדולים בחיפושים בצפת | צילום: דוד כהן, פלאש 90

אחותה הגדולה, ירוס קסאו, אמרה בכאב לחדשות 13: "אנחנו מפחדים שמישהו חטף אותה. באותו הערב חילקה עלונים לבחירות המקומיות, ולפתע נעלמה - כאילו האדמה בלעה אותה.  מתפללים שתחזור בריאה ושלמה, כל החברים שלה מחפשים אותה כרגע. אני מתגעגעת לחיוך שלה, קשה לחשוב מה עובר עליה כרגע".

גובהה של היימנוט קסאו 1.20 מטר, שיערה כהה, מבנה גופה רזה ועיניה כהות כהות. היא לבשה מכנסיים בצבע ורוד ומעליהם חצאית שחורה וחולצה לבנה.  מיחידת הכלבנים לישראל (יכ"ל) נמסר כי "קיים חשש ממשי לחייה" של היימנוט קסאו.

המפכ״ל יעקב שבתאי ומפקד מחוז צפון ניצב שוקי תחאוכה עם אמה ואחותה של היימנוט קסאו
המפכ״ל יעקב שבתאי ומפקד מחוז צפון ניצב שוקי תחאוכה עם אמה ואחותה של היימנוט קסאו
מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שוקי תחאוכו (מימין) בהערכת מצב
מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שוקי תחאוכו (מימין) בהערכת מצב

כל היודע דבר על מקום הימצאה מתבקש לפנות למוקד 100 של משטרת ישראל, למשטרת צפת בטלפון 04-6978444 או למוקד יכ"ל - 0544876709.