ברקע העלייה בתחלואה: אילת ביקשה להפעיל את מתווה "האי הירוק"

ראש העיר אילת פנה לשרי הבריאות התיירות והפנים בבקשה ליישם בשנית את התכנית בכוונה להשיג שליטה ובקרה על הנכנסים לעיר וגם על הנוסעים לסיני דרכה. "חשש שהעיר תעצור שוב מלכת"

אילת

עיריית אילת ביקשה היום (ראשון) משרי הבריאות והתיירות לשוב ולהפעיל את מתווה האי הירוק שהוכח כמוצלח בעבר, במטרה להבטיח שליטה ובקרה על הנכנסים לעיר. כאמור, ראש העיר, אלי לנקרי, פנה לשר ניצן הורוביץ, לשר יואל רזבוזוב ולשרת הפנים איילת שקד עם בקשתו, זאת ברקע העלייה ברמת התחלואה של נגיף הקורונה בעיר.

במכתבו לשרי הבריאות והתיירות, כתב לנקרי כי "אשר יגורנו בא" בשל העלייה בתחלואה בעיר הדרומית "העלולה לסכן את המשך הפעילות הכלכלית והתיירותית". עוד הוסיף לנקרי כי "במשך 50 ימים בהם פעל מתווה 'האי הירוק', שיעורי התחלואה בעיר היו נמוכים ביותר וכלכלת העיר פעלה במלואה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>  

לאחר שלושה שבועות שקטים: שריפות בעוטף כתוצאה מבלוני תבערה

מנכ"ל משרד הבריאות נגד מתווה שרת החינוך: יש נקודות לא סגורות

שגריר הישראלי הראשון באיחוד האמירויות: אמיר חייק

אילת
אילת | צילום: חדשות 13

עוד ציין לנקרי כי בשל הישענות כלכלת העיר על התיירות, ספגה העיר את הפגיעה הקשה ביותר שההשלכות ניכרים היטב עד היום. "החשש הגדול הוא שהעיר תעצור שוב מלכת. העיר לא תוכל לעמוד בסגר נוסף והמשמעויות עלולות להיות הרות אסון כלכלי" כתב ראש העירייה והוסיף, כי "עלות ההפעלה של 'האי הירוק'  בטלה בשישים לעומת ההפסד העלול לנבוע לעיר אילת ולמדינת ישראל מהפסקת הפעילות הכלכלית והתיירותית".

בפניה לשרת הפנים, איילת שקד, ביקש לנקרי שליטה ובקרה גם על השבים מסיני או לחילופין לסגור את מסוף טאבה לאחר שנמצא, כי בשבוע האחרון בלבד נכנסו לעיר 63 מאומתים לקורונה מטאבה. "לנוכח התחלואה הגדולה המגיעה משם, אין לי ברירה אלא לדרוש פתרון המאפשר אי כניסתם של היוצאים לטאבה לתוך העיר או לחילופין סגירת מעבר הגבול עד יעבור זעם", כך אמר ראש העיר.