אור אשכר הובא למנוחות: "אנציח אותך כמו שמגיע לך, אהוב ליבי"

בבית העלמין בנס הרים נערכה הלווייתו של בן ה-32 שנרצח בפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב לפני כשבוע וחצי. אחיו: "אחד האנשים שאני הכי מעריץ". בת זוגו: "היום אני מלווה אותך בדרכך האחרונה והלב שלי מת"

זמן צפייה: 03:02

יממה לאחר שנקבע מותו של הפצוע האנוש מהפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב לפני כשבוע וחצי, בבית העלמין בנס הרים הובא היום (שלישי) למנוחות אור אשכר בן ה-32, אשר במשך 11 ימים נלחמו הרופאים על חייו. מעל קברו אמר אחיו אייל: "מאז ומעולם נשאתי בגאווה את התואר אחיו הקטן של אור לכל מקום אשר אליו הלכתי".

עוד סיפר אחיו של אור בהספדו כי "רק 72 שעות לפני הפיגוע, ישבתי איתך לבירה, אחרי יותר מידי זמן. אמרתי לך במילים האלה שאין אדם בעולם שלומד יותר ממך, עיצבתי את מי שאני ומה שאני סביב אחד האנשים שאני הכי מעריץ ואוהב. זכיתי להביע את אהבתי אליך בשיחה שהפכה לשיחתנו האחרונה".

לי מנחם, בת זוגו של אור הספידה: "אור, אני בחלום בלהות ומחכה להתעורר, תודה על כמה חודשים שהלכתי על ענן. מהדקה שחיכיתי לי מתחת לבית והעיניים שלנו נפגשו, ידעתי. כשנכנסו למונית בדרך לדייט הראשון, הכרנו שלוש דקות אבל הרגשנו מחוברים בנשמה. הנהג אמר לנו שאנחנו זוג יפה ועניתי שאנחנו עוד לא זוג והכרנו הרגע. הוא הגיב ואמר בהתלהבות שאנחנו עוד נתחתן".

עוד סיפרה מנחם: "נתת לי לטעום מה זו אהבת אמת, אהבת אותי כמו שלא אהבו אותי בחיים, וגם אני אותך. רק פירגנת לי על הכל, טיפלת בי ונתת לי ביטחון, כל משפט שני בנינו היה משפט אהבה. אף אחד בחיים לא ראה אותי מאושרת כמו שהייתי מהיום שפגשתי אותך, אור אהוב שלי, הייתה לי זכות להכיר אותך ולקבל את האהבה שלך". לסיום אמרה: "אני מבטיחה לחיות כמו שאני יודעת שאתה רוצה שאחיה באורך ולא בצילך אני אוהבת אותך בכל הגוף ונשמה שלי".

אור אשכר, שנרצח בפיגוע בדיזנגוף, ובת זוגו לי מנחם
אור אשכר, שנרצח בפיגוע בדיזנגוף, ובת זוגו לי מנחם | צילום: מתוך אינסטגרם

מיכאל אוסדון, חברו של אור שגם כן נפצע בפיגוע בדיזנגוף, ספד: "אח שלי, אהוב ליבי, מכל הסיטואציות והחוויות שחשבתי שנחווה יחד לעולם לא תיארתי לעצמי בחלומות השחורים שלי שאני אאלץ גם להתמודד להספיד אותך. זכיתי לגלות טוהר וטוב מלא בתמימות מלא בטוב של אהבת הזולת אצילות מלאה באינטלגנטיות בן אדם חתיך גבוה נעים הליכות צנוע לב עצום. האמת שאין הגדרה מילולית לחיבור בינינו רק מי שראה מקרוב ידע להבחין מיד שזו חברות שלזקה שחזקה יותר מכל דבר".

זירת הפיגוע בדיזנגוף
זירת הפיגוע בדיזנגוף | צילום: רויטרס

לאחר שמשפחתו הסכימה לתרום את איבריו, במהלך הלילה ובשעות הבוקר הושתלו איבריו בחמישה חולים שונים. בבית החולים בילינסון בפתח תקווה הושתל ליבו של אור בגבר בן 65, וכן הושתלה אחת מכליותיו באישה בת 52. מבית החולים נמסר כי מצב המטופלים יציב וכי הם בתהליכי התאוששות. בבית החולים איכילוב בתל אביב הושתל הכבד של אור בגבר בן 75, וכליה נוספת הושתלה בגבר בן 59. במרכז הרפואי לילדים שניידר הושתלה אונת כבד בפעוט בן שנה ושלושה חודשים.

המרכז הלאומי להשתלות דיווח כי בעקבות הפרסום על כך שמשפחתו של אשכר החליטה לתרום את איבריו - בימים האחרונים חתמו מעל אלף איש חתמו על כרטיס אדי, עליו חותם אדם המעוניין כי לאחר מותו ייתרמו איבריו לצורך השתלתם.

לאחר שנודע דבר מותו של אשכר אתמול, מנהל איכילוב פרופ' רוני גמזו מסר: "אני מבקש להודות למשפחתו האצילית של אור על בקשתה לתרום את איבריו ולהציל חיים. לצערנו, תחת נסיבות טרגיות, זכינו כולנו באיכילוב להחשף למשפחה מדהימה וערכית ואנו מודים להם ששיתפו אותנו בחייו של בנם ומקווים שהצלחנו לעמוד לצדם בשעה קשה זו".

אור אשכר, שנרצח בפיגוע ברח' דיזנגוף בת''א
אור אשכר, שנרצח בפיגוע ברח' דיזנגוף בת''א | צילום: באדיבות המשפחה

אור  אשכר נולד ב-15 באוגוסט 1990 וגדל ביישוב צור הדסה שליד ירושלים. הוא למד בכיתת ספורטאים מצטיינים והתאמן בשחייה תחרותית. כשהתגייס לצבא, שירת כלוחם בפלחה"ן (פלוגת החבלה וההנדסה) בגבעתי. עם שחרורו עבר להתגורר בתל אביב והשלים תואר ראשון ושני במנהל עסקים. בשנים האחרונות אור עבד במספר חברות הייטק, טייל בעולם, התחרה במרתונים כגון "איש ברזל" - כולל באליפות העולם האחרונה שהתקיימה בהוואי.